Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
22. november 2002 - 17:32 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg webcam online???

Hej....

Nogen der ved hvordan jeg gør så jeg kan få mit webcam online på min hjemmeside???

Benjamin...
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2002 - 18:22 #1
Det afhænger nok af det software der følger med til dit webcam. Det der var med til mit (Webcam Monitor fra Creative) kan selv uploade billedet til en ftp.

Så prøv at kigge lidt nærmere på dit webcam software - check evt. op på manualen...
Avatar billede hub Nybegynder
22. november 2002 - 19:04 #2
Jeg kan kraftigt anbefale dette program--du er online med streaming video på 2 minutter :-) http://www.webcamxp.com  (kører under alle windowsversioner)
Avatar billede brinker Nybegynder
22. november 2002 - 23:18 #3
Du skal bruge noget software. Du kan bl.a bruge Logitech Imagestudio

Skaf det program og du er kørende.
Og gør følgende:

Du installere Logitech Imagestudio, herefter beder programmet en om at sætte kameraet til computeren og efter en kort opsætning er man klar til at bruge det. Imagestudio er et glimrende program. Det integrerer stort set alle de værktøjer du har brug for ved optagelse af billeder og video. Det giver dig mulighed for samtidig at se hvad kameraet er fokuseret på, og samtidig se thumbnails af allerede optagede billeder og/eller videoer. Der er enddog indbygget fremviser, der gør det muligt at se de pågældende thumbnails i rigtig størrelse eller få afspillet en given video. Der er i programmet mulighed for at optage både almindelige billeder og film, lave animationer, både stop-motion og timelapse, bruge kameraet til overvågning, webkamera og til at lave live-transmissioner på nettet via Spotlife.
Den almidelige optage funktion er meget brugervenlig, man kan indstille stort set enhver parameter der har indflydelse på billedkvalitet, og der er kun tre store knapper i optage-vinduet; en til at tage still billeder med, en til at sætte en videooptagelse igang, samt en til at gå ind i indstillinger.
Animationsdelen er ligeså intuitiv at bruge, og specielt time-lapse funktionen er en sjov ting man kan bruge til mange forskellige formål. Eksempelvis kan man få nogle ganske sjove film ud af at lade kameraet overvåge en fest med kammeraterne i time-lapse, hvis der vel og mærke er nok lys tilstede.
Hvis man skulle have lyst til at overvåge nogen kan det endda også lade sig gøre med dette program, man indstiller nogen få parametre, om det skal være billeder eller video og om hvor stor bevægelse der skal være i billedet før optagelserne går igang.
Endvidere er det muligt at benytte kameraet både som webcam, enten på en hjemmeside, eller i et af adskillige dertil designede programmer, ligesom det også er muligt at lave et live webcast via Spotlife.
God fornøjelse.
Avatar billede amite Mester
23. november 2002 - 06:25 #4
Her er en metode....der findes naturligvis andre ;) Kort fortalt:

1. Du skal hente et program som gemmer billederne fra dit webcam på harddisken (se brinkers svar). Dette sætter du til at gemme et nyt billede eksempeltvis hvert sekund. Du sætter det s'følig op så'n at den heletiden overskriver samme fil.

2. Du smækker et javascript op på din side som viser det billede som du gemmer på din hd. Denne sætter du til at opdatere billedet 1 gang i sekundet.

võila - rim'ligt simpelt.....i teorien ;)