Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
22. november 2002 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win32 program tilføjer linje i tekstfil.

Jeg skal have lavet et lille program der tilføjer en linje tekst i en tekst/ini fil.

F.eks: Når jeg starter programmet så tilføjer den ex. "Hello World" til en enten .txt / .ini fil (altså en bestemt fil som defineres i koden)... Så linjen tilføjes i slutningen af tekst filen, altså med mellemrum så hvis man har en fil med noget tekst så vil den tilføje linjen "Hello World" efter et linjeskift.

F.eks:

Start: program.exe
Program.exe: Tilføjer linjen "Hello World" til:
Fil.ini:
blah blah blah
bla bla bla < -- linjeskift
Hello World <- dette plus linjeskift tilføjet af program.exe
Slut: program.exe lukker af sig selv.

Håber der er en der kan hjælpe mig med at lave sådan et Windows program. Jeg vil helst have det i enten C/C++, Java eller Delphi.

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig videre til nogle steder hvor jeg kan få sådan en source, nogen der gider at skrive den til mig eller nogle websites jeg kan bruge til hjælp.
På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Troels (FuZZy2)
Avatar billede minau Nybegynder
22. november 2002 - 15:44 #1
Vil gerne høre med
Avatar billede mbulow Nybegynder
22. november 2002 - 17:54 #2
Det lille stykke kode jeg har lavet tilføjer "Hello World" til filen "Fil.ini".
Det indsætter ALTID et linjeskift foran "Hello World". Så hvis filen allerede slutter med en blank linje, vil der komme et mellemrum mellem det eksisterende indhold og "Hello World". Hvis ikke filen findes bliver den automatisk oprettet.

Eksempel i C++:

#include <fstream>

int main()
{
  std::ofstream ofs("Fil.ini", std::ios_base::app | std::ios_base::out);

  if(ofs.is_open())
      ofs << std::endl << "Hello World";
}
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
24. november 2002 - 18:47 #3
Hvordan gør jeg sådan at det er en bestemt sti på filen?
Avatar billede mbulow Nybegynder
24. november 2002 - 19:29 #4
Hmm... Jeg er ikke 100% sikker på at jeg er helt med, men prøver alligevel ;)

Mener du således at du kan give hele stien til den fil der skal åbnes?
F.eks.
  C:\Temporary\Fil.ini

Hvis det er det du vil kan du bare indtaste hele stien, der hvor der nu kun står Fil.ini
Du skal bare huske at skrive dobbelt \er

Sådan her:
#include <fstream>

int main()
{
  std::ofstream ofs("C:\\Temporary\\Fil.ini", std::ios_base::app | std::ios_base::out);

  if(ofs.is_open())
      ofs << std::endl << "Hello World";
}
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
24. november 2002 - 19:39 #5
ja, det var dette... havde bare lige glemt dobbelt \\.