Avatar billede helmer Nybegynder
27. juli 1999 - 15:49 Der er 8 kommentarer

Windows har fundet nyt IR hardware

Da jeg til tider bruger en Ericsson 888 til at gå på nettet med, er jeg nødsaget til at afinstallere alt windows 98 IR-gejl, og installere Win95 IR ver 2.0.
Resultatet bliver at hver gang min computer åbner finder windows nyt IrDA-hardware (en avanceret form for IR-hardware) Jeg skal ikke bruge IrDA, men kan ikke komme uden om windows' Ir-detektion...

What the f... do I do???  8(
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 02:33 #1
Jeg kan hjælpe dig igennem til at installere en IR port sådan så den kan snakke med din telefon i win98... jeg bruger det selv på min nokia
Avatar billede helmer Nybegynder
28. juli 1999 - 11:58 #2
Jeg har også en Nokia 6150, som jeg bruger kabel til uden problemer. Jeg kender godt 95/98-IR-problemet, men det jeg leder efter er en måde at stoppe automatisk PnP-installering på IR-porten hver gang lortet starter
Avatar billede mothar! Nybegynder
13. august 1999 - 00:38 #3
Nemmeste måde, er at lade w98 installere IRda "gejlet" og så i enhedshåndtering, under egenskaber for IRDA gejlet, vælge deaktiver i denne hardwareprofil! Efter genstart vil din PC ikke lede efter IR-gejl, Så er det "installeret" men ikke aktivt!

Der findes også en mulighed for at fravælge at W98 skal søge efter ny hardware ved opstart, permanent,men jeg kan ikke lige huske hvor det "flueben" sidder...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. august 1999 - 12:56 #4
helmer>> jeg kan hjælpe dig sådan så windows ser IR porten som en COM port i stedet for som et netkort...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:40 #5
kan du ikke acceptere eller i hvert fald lukke det her spm?
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 17:59 #6
ellers kan du slå ir fra i bios , og slå den til ved boot når du har brug for den
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juni 2001 - 19:18 #7
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:16 #8
lukker du ikke snart spørgsmålet?