Avatar billede svanhovd Nybegynder
22. november 2002 - 10:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Path til required fil?

Jeg har et parlscript som benytter et par subrutiner som ligger i en ekstern fil. Detter er angivet i hovedscriptet med:

require 'c:\inetpub\wwwroot\as3\sub.lib';

Men detter er jo ikke så smart hvis jeg skal flytte scriptet til en anden server hvor mappestrukturen er anderledes.

Hvordan kan jeg angive stien til sub.lib relativt i forhold til scriptet som kalder filen?

Jeg har selvfølgelig prøvet med require 'sub.lib'; men det virker ikke :-)
Avatar billede bollox Nybegynder
24. november 2002 - 16:40 #1
Har ikke prøvet det på Windoze, men i en Unix verden kunne man prøve følgende
  $dirName = `dirname $0`;
  chop( $dirName );
  push @INC, $dirName ;
  require "sub.lib";
under antagelse af at hoved scriptet og dit sub.lib ligger i samme bibliotek.
Avatar billede bollox Nybegynder
09. december 2002 - 18:03 #2
Var det svar nok eller hur?