Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:46 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor virker det ikke? Er der nogen der kan lave det?

Hejsa!

Jeg skal have smidt en masse oplysninger ned i en database, men det virker ikke som det skal - er der nogen der kan sige hvorfor og evt. lave det så det virker?

Herunder er filerne, jeg kan også godt sende filerne og databasen til dig/jer...
Her er formen - Lang:

<%
Dim Connect, OnUngdom, OnMont
Set Connect = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Connect.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"../Databaser/HP.mdb\")
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Lunderskov Boldklub - Ungdomsstævne</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#FFFFFF\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#0000FF\" VLINK=\"#660066\" ALINK=\"#FF0000\">
<CENTER><H1>Tilmelding til ungdomsstævne</H1></CENTER>
<HR>
Udfyld venligst nedenstående tilmeldingsskema
<BR>
<FORM action=\'Ungdom.asp\' NAME=\"Ungdom\" METHOD=\"POST\">
<BR>
<!-- Kluboplysninger -->
<TABLE BORDER=\"0\">
<TR>
    <TD>Klub: </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"40\" NAME=\"Klub\"></TD>

    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Spilledragt:</TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>

    <TD>Trøje:
</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"10\" MAXLENGTH=\"10\" NAME=\"Troeje\"> Bukser: <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"10\" MAXLENGTH=\"10\" NAME=\"Bukser\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

    <TD>Alternativ spilledragt:</TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>

    <TD>Trøje:
</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"10\" MAXLENGTH=\"10\" NAME=\"ATroeje\"> Bukser: <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"10\" MAXLENGTH=\"10\" NAME=\"ABukser\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD><BR><TD>
    <TD><TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Kontakt person:</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"40\" NAME=\"Kontakt\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Tlf.:
</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"8\" MAXLENGTH=\"8\" NAME=\"Tlf\"> Fax: <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"8\" MAXLENGTH=\"8\" NAME=\"Fax\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Adresse:</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"40\" NAME=\"Adr\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Postnr:</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"4\" MAXLENGTH=\"4\" NAME=\"Postnr\"> By: <INPUT TYPE=\"TEXT\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"25\" NAME=\"By\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Email:</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"40\" NAME=\"Email\"></TD>
    <TD></TD>
</TR>
    <TD>Ankomst:

</TD>
    <TD><SELECT NAME=\"Dag\">
    <OPTION TYPE=\"text\">Fredag
    <OPTION TYPE=\"text\">Lørdag
</SELECT>
kl. <SELECT NAME=\"TidTime\" TYPE=\"TEXT\">
    <OPTION TYPE=\"text\">--
    <OPTION TYPE=\"text\">00
    <OPTION TYPE=\"text\">07
    <OPTION TYPE=\"text\">08
    <OPTION TYPE=\"text\">09
    <OPTION TYPE=\"text\">10
    <OPTION TYPE=\"text\">11
    <OPTION TYPE=\"text\">12
    <OPTION TYPE=\"text\">13
    <OPTION TYPE=\"text\">14
    <OPTION TYPE=\"text\">15
    <OPTION TYPE=\"text\">16
    <OPTION TYPE=\"text\">17
    <OPTION TYPE=\"text\">18
    <OPTION TYPE=\"text\">19
    <OPTION TYPE=\"text\">20
    <OPTION TYPE=\"text\">21
    <OPTION TYPE=\"text\">22
    <OPTION TYPE=\"text\">23
</SELECT>:
<SELECT NAME=\"TidMinut\" TYPE=\"TEXT\">
    <OPTION TYPE=\"text\">--
    <OPTION TYPE=\"text\">00
    <OPTION TYPE=\"text\">05
    <OPTION TYPE=\"text\">10
    <OPTION TYPE=\"text\">15
    <OPTION TYPE=\"text\">20
    <OPTION TYPE=\"text\">25
    <OPTION TYPE=\"text\">30
    <OPTION TYPE=\"text\">35
    <OPTION TYPE=\"text\">40
    <OPTION TYPE=\"text\">45
    <OPTION TYPE=\"text\">50
    <OPTION TYPE=\"text\">55
</SELECT> (00:00 = stævnestart)</TD>
    <TD></TD>
</TR>
</TABLE>
<BR><BR>

<!-- Selve hold tilmeldingen -->
Herunder bedes I indtaste hvilke rækker i ønsker at tilmelde jeres hold i.
<BR>
Desuden vil vi gerne vide hvor mange af disse hold, der spiller i A og B rækken til dagligt.
<BR><BR><BR>
<TABLE BORDER=\"0\">

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Miniput\'\")
%>
    <TD>Miniput, 7-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A  </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"MP7A\"></TD>
    <TD>Række B</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"M7B\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Lilleput\'\")
%>
    <TD>Lilleput, 11-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"L11A\"></TD>
<TD>Række B </TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"L11B\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Drenge\'\")
%>
    <TD>Drenge, 11-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"D11A\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"D11B\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Junior\'\")
%>
    <TD>Junior, 11-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"J11A\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"J11B\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Ynglinge\'\")
%>
    <TD>Ynglinge, 11-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"Y11A\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"Y11B\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Miniputpiger\'\")
%>
    <TD>Miniputpiger, 7 mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"MPA\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"MPB\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Lilleputpiger\'\")
%>
    <TD>Lilleputpiger, 7-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"LPA\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"LPB\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Piger\'\")
%>
    <TD>Piger, 11 mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"PA\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"PB\"></TD>
</TR>

<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Raekker WHERE Raekke=\'Juniorpiger\'\")
%>
    <TD>Juniorpiger, 11-mands</TD>
    <TD>........</TD>
    <TD><%=OnUngdom(\"Aargang\")%></TD>
    <TD>Række A </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"JPA\"></TD>
    <TD>Række B </TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"JPB\"></TD>
</TR>

</TABLE>
<BR>
<BR><BR>

<B>Forplejning</B>
<BR><BR>
I bedes venligst oplyse hvilken type forplejning I ønsker i forbindelse med Lunderskov Cup
<BR>
<TABLE BORDER=\"0\">
<TR>

<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Middag\'\")
%>
    <TD>Fredag middag </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"FM\"></TD>
<%Set OnMont = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM MontEnhed\")
%>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT Pris FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Morgen\'\")
%>
    <TD>Lørdag morgenmad </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"LMO\"></TD>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Frokost\'\")
%>
    <TD>Frokost </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"LF\"></TD>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Middag\'\")
%>
    <TD>Middag </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"LMI\"></TD>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Morgen\'\")
%>
    <TD>Søndag morgenmad </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"SMO\"></TD>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Frokost\'\")
%>
    <TD>Frokost </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"SF\"></TD>
    <TD> á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Middag\'\")
%>
    <TD>Middag </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"SMI\"></TD>
    <TD>á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
<TR>
<%Set OnUngdom = Connect.Execute (_
\"SELECT * FROM Priser WHERE Beskrivelse=\'Frokostpakke\'\")
%>
    <TD>Frokostpakke til rejse </TD>
    <TD>Antal <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"FP\"></TD>
    <TD>á <%=OnMont(\"MontEnhed\")%> <%=OnUngdom(\"Pris\")%></TD>
</TR>
</TABLE>
<BR>
<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tilmeld\" NAME=\"Tilmeld\"> <INPUT TYPE=\"reset\" VALUE=\"Rens felter\" NAME=\"Reset\">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Og her er filen, der læger det i databasen:

<%
Response.Buffer=\"True\"
%>
<TITLE>Ungdomstilmelding med redirect</TITLE>
<%
Dim Connect, OnTilmelding
Set Connect = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Connect.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"../Databaser/UngdomTilmelding.mdb\")
%>
<%
Set OnTilmelding = Connect.Execute (\"INSERT INTO Ungdom (Klub, Troeje, Bukser, ATroeje, ABukser, Kontakt, Tlf, Fax, Adr, ByNavn, PostNr, Email, Dag, TidTime, Tidminut, M7A, M7B, MPA, MPB, LPA, LPB, L11A, L11B, D11A, D11B, PA, PB, J11A, J11B, JPA, JPB, Y11A, Y11B, FM, LMO, LF, LMI, SMO, SF, SMI, FP) VALUES (\'\"+Request.Form(\"Klub\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Troeje\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Bukser\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"ATroeje\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"ABukser\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Kontakt\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Tlf\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Fax\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Adr\") +\"\',\'\"+Request.Form(\"ByNavn\")+\"\',\"+Request.Form(\"PostNr\")+\",\'\"+Request.Form(\"Email\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"Dag\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"TidTime\")+\"\',\'\"+Request.Form(\"TidMinut\")+\"\',\"+Request.Form(\"M7A\")+\",\"+Request.Form(\"M7B\")+\",\"+Request.Form(\"MPA\")+\",\"+Request.Form(\"MPB\")+\",\"+Request.Form(\"LPA\")+\",\"+Request.Form(\"LPB\")+\",\"+Request.Form(\"L11A\")+\",\"+Request.Form(\"L11B\")+\", \"+Request.Form(\"D11A\")+\", \"+Request.Form(\"D11B\")+\",\"+Request.Form(\"PA\")+\", \"+Request.Form(\"PB\")+\", \"+Request.Form(\"J11A\")+\",\"+Request.Form(\"J11B\")+\",\"+Request.Form(\"JPA\")+\",\"+Request.Form(\"JPB\")+\",\"+Request.Form(\"Y11A\")+\",\"+Request.Form(\"Y11B\")+\",\"+Request.Form(\"FM\")+\",\"+Request.Form(\"LMO\")+\",\"+Request.Form(\"LF\")+\",\"+Request.Form(\"LMI\")+\",\"+Request.Form(\"SMO\")+\",\"+Request.Form(\"SF\")+\",\"+Request.Form(\"SMI\")+\",\"+Request.Form(\"FP\")+\")\")%>
<%
Response.Redirect(\"../Statiske/success.htm\")
%>
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:49 #1
Det er aldrig en god idé bare at paste hele sin kode med det samme, skader mere end gavner...

Har du en fejlmeling som du kan give, så jeg ved om det er SQL det er galt med eller andet?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:51 #2
Kan det have noget at gøre med, at du i din SQL sætning hente værdier direkte fra Request.Form(\"\") ??
Jeg mener, at jeg har prøvet engang at gøre det på ovenstående måde, hvor det kiksede, og at jeg først skulle hente værdien fra Request.Form(\"\") ned i en variabel...  Det var vist med funktionen Replace (VBScript)...
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:54 #3
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:54 #4
Stoffer>> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

/webpub/Dynamiske/Ungdom.asp, linje 12
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:55 #5
frank_jensen>> jeg har før brugt opbygningen med request.form uden problemer...så det burde ikke være det...
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:56 #6
Det burde være ligegyldigt....

Men de er mange ting der kan være galt. Har du f.eks. blandede tekst og tal felter i din DB,kan jeg se at det vil fejle med SQL du har dér.

Kode er ret uoverskuelig, du har taget ved lære her http://mindprod.com/unmain.html ;)

lavs SQL\'en sådan her i stedet

strSQL = \"INSERT INTO Ungdom \" &_
        \"(xxxx) VALUES (xxxx)\"

set oRS = connect.execute(strSQL)
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:57 #7
Problemet er : HVAD HVIS DER ER UGYLDIGE TEGN i Request.Form ???  Prøve at lave en string med SQL kommandoen, og udskriv den førend du laver en execute...  Så kan du se, om stringen er OK...
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:58 #8
Jeg har brugt opbygningen flere gange uden probs...men lige i det her tilfælde brokker den sig...
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:59 #9
Den fejl er ofte fordi du mangler \' (plinger), du har garaneteret byttet rundt på et tal og tekst....

Såvidt jeg kan se er der intet galt med selve syntaxen (eg. SQL\'en er ok)

Men jeg er ret sikker på ovenstående...

Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:00 #10
frank_jensen>> jeg har tjekket og dobbelttjekkt min form og asp fil med min database flere gange og har også fået andre til at gøre det...
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:00 #11
Martin181 ->>  Hvorfor virker det så ikke ???  :o)
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:01 #12
stoffer>> ok...jeg prøver en gang..;-)

Kan i vente med point til i morgen, hvis det er?
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:02 #13
frank_jensen>> det ved jeg ikke, men jeg vil helst (måske lidt stædig) bruge den måde jeg plejer at bruge...;-)
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:03 #14
som stoffer siger...  der mangler pinger fra M7A og til slutningen...
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:05 #15
også hvis det er tal i databasen? Jeg har fået at vide at jeg skulle prøve uden pinger...men jeg ved ikke om det er rigtigt....jeg er nok lidt nybegynbder..
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:05 #16
martin181 ->> Det er bare synd, hvis man ikke har en god programmeringsskik...  Det handler om at skabe sig et overblik, men jeg kender godt til argumentet...  Et andet problem i DB kan være, hvis du bruge bestemte tal-typer, da Request.Form(\"\") kun returnere som tekst...
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:06 #17
hvad så med request.querystring, kan den klare tal?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:06 #18
Tal i databasen betyder, at det SKAL være en bestemt talværdi du vil probbe i den, og VB kender kun til tekst og tal, ingen bestemte taltyper...  Men prøv at søge lidt på VB funktionen CINT, der konventere en tekst til INT..
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:08 #19
det lyder jo egentlig smart...jeg vil \"gå\" ud og søge....;-)

Mht. point - jeg skrev om I kunne vente til i morgen, men fik ikke respons
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:11 #20
Frank_jensen kan også have ret mht. plinger. Dette ordnes nemt ved at lave en funtion

function funcReplacePlings(strValue)

  strValue = replace(strValue,\"\'\",\"\'\'\")

end function
Avatar billede newetta Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:36 #21
Din form hedder Ungdom og skal måske hentes som Request.Ungdom(\"Navn\")
Og så har du pinger omkring action=\'ungdom.asp\' i stedet for \"\"

Prøv denne i stedet..

<FORM action=\"Ungdom.asp\" NAME=\"FORM\" METHOD=\"POST\">

Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:46 #22
newetta --> det er helt forkert, og det er ligegyldigt om der er gåseøjne eller plinger....
Avatar billede newetta Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:50 #23
OK men burde det ikke hedde Request.Ungdom(\"Navn\") i stedet for Request.Form(\"Navn\") ??
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:52 #24
Nej, serveside kan du ikke bruge NAME til noget som helst, det er kun clientside du kan kalde formen via NAME...
Avatar billede newetta Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:00 #25
OK så lærte jeg da også noget i dag ;-)
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:05 #26
jeg giver frank_jensen og stoffer point - da en blanding af deres er blevet brugt...tak for hjælpen!