Avatar billede wonsild Nybegynder
21. november 2002 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Remote Assistance

Hvordan bruger jeg remote assistance uden brugeren bliver indblandet. Dvs. det skal være sådan at jeg kan overtage en anden windowxp (samme netværk) uden at brugeren først skal sende en "invitation" men bare for spørgsmålet om han vil lade en anden overtage hans desktop.
Avatar billede beef12 Nybegynder
22. november 2002 - 10:14 #1
Det kan man ikke, sådan lige umiddelbart. Brug VNC, den er gratis og kan anvendes uden at den bruger du connecter til skal accepterer.
Der er dog en mangel ved VNC i forhold til Remote Assistance og PCAnywhere. Man kan ikke sende filer, men dette må man løse vha. fildeling.

Hent VNC her:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede danisher Nybegynder
22. november 2002 - 11:55 #2
Hejsa... Han har sådan set ret, men alligevel ikke...

Du kan ikke bare connecte til ham, og så han giver dig lov... Det du skal bruge ligger også i WinXP, og hedder Remote Desktop... Det eneste problem, er bare at han ikke kan være logget på, samtidig med at du bruger hans computer...

Dvs... Du logger sådan set bare ind på hans computer, fjernt fra, hvis du forstår?

Du finder remote desktop: Start - programs - Acessories - Communication - Remote Desktop.

Håber det virker!

Med venlig hilsen

Claus Nielsen
Avatar billede wonsild Nybegynder
22. november 2002 - 12:19 #3
Jeg er godt klar over at man ikke lige umiddelbart kan. Jeg har dog fundet ud af at hvis man går ind i remote assistance (i startmenuen -> programmer) og sender en invitation på mail som en vedhæftet fil kan man godt. Det skal dog gøres fra samtlige maskiner man vil have adgang til og filen som bliver sendt kan højst virke i 30 dage. Er der så nogen der ved hvordan man i stedet for 30 dage kan få ubegrænset tid. Eller andre forslag (skal være en funktion i XP og ikke VNC f.eks)?

beef12 -> VNC er udelukket.

danisher -> Jeg skal kunne overtage brugerens desktop så han ikke selv bliver logget af.

Håber den kan løses.
På forhånd tak.
Avatar billede beef12 Nybegynder
22. november 2002 - 13:53 #4
ok, på den måde... Ud fra dit spørgsmål nævner du ikke noget om at brugeren accepterer via mail :o)
Avatar billede wonsild Nybegynder
22. november 2002 - 14:17 #5
beef12 -> Brugeren skal heller ikke accepterer via mail. Idéen er at man kan sende en fil fra brugerens computer inden brugeren får computeren stillet til rådighed. Man kan så overtage hans computer via den fil der er blevet sendt. Det eneste brugeren skal gøre er at accepterer når man bruger filen og skal ind på hans pc (brugeren skal trykke ok i en dialog boks). Problemet er bare at den fil højst kan virke i 30 dage. Filen som bliver sendt er en xml fil.
Avatar billede wonsild Nybegynder
03. december 2002 - 11:19 #6
Fandt selv ud af det...
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2002 - 11:21 #7
Og hvad fandt du frem til?