Avatar billede nidu Nybegynder
21. november 2002 - 13:50 Der er 7 kommentarer

Underlig fejl med "New Option"

hejsa,
lige en hurtig til eksperterne. Jeg har en selectbox i vindue1 og jeg åbner popup vindue2, hvor jeg derfra skal have tilført flere 'options' til selectboxen i vindue1.
Det virker fint i NS, men ikke i IE. Hvad er problemet?

*******vindue 1********
<script>
<!--
function groupSearch()
{
    var att = "height=400px,width=750px,toolbar=no,location=yes,scrollbars=yes,resizable=yes, status=yes";
    window.open("list2.html", "searchwin", att);
}
-->
</script>

<body>
<FORM name="GROUP_SEARCH">
<a href="java script:groupSearch()"> open window </a>
<select multiple name="GROUP_LIST" size="18" width="774">
<option value="test">test
</select>
</FORM>

*******popup vindue 2********
<script language="JavaScript">
<!--
function addOption(text, value)
{
    list = self.opener.document.forms[0].GROUP_LIST;
    list.options[list.options.length] = new Option(text, value);
    window.close();
    list.focus();
    return false;
}
-->
</script>
<body>
<a href="java script:void(null);" onClick="java script:addOption('text','value');">someText</a>
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 14:14 #1
Prøv at bruge navne til objekterne, der kun indeholder små bogstaver. Dernæst kan du prøve at omskrive funktionen til dette:

function tilfoejOption(tekst, val)
{
    liste = opener.document.forms[0].selectboksNavn;
    liste.options[liste.options.length] = new Option(tekst, val);
    liste.focus();
    self.close();
}

Læg mærke til, at jeg har udskiftet alle engelske ord, der måske kunne være reserverede, med danske. Funktionens navn er også blevet ændret.
Avatar billede nidu Nybegynder
21. november 2002 - 14:36 #2
Det virker stadig ikke :-(
Den giver "the server threw an exception".
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 14:37 #3
Du har både en form og en funktion, der hedder group_search. Prøv at ændre navnet på en af delene.

Og ellers må du meget gerne smide et link!
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 14:38 #4
Næ, den ene hed groupSearch. Så er det ikke dér, fejlen ligger. Smid et link! :)
Avatar billede nidu Nybegynder
21. november 2002 - 14:40 #5
Jeg har ikke noget link desværre, køre lokalt.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 14:41 #6
Så upload det på friserverplads. Du kan i det mindste poste hele koden.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 14:42 #7
Vender tilbage senere...