Avatar billede hoh Nybegynder
21. november 2002 - 13:24 Der er 11 kommentarer

flere udsagn i samme celle

Hvordan får jeg flere udsagn i samme celle?
Fx. i celle 350 skal der være en udregning, som er:- hvis resultatet i celle 219 er større end 16 og mindre end 21 skal der stå "Trin 1" (en tekst). Hvordan får jeg lagt disse to størrelser ind?
Et andet spørgsmål - når resultatet er falsk, stå der i cellen "Falsk", hvordan får jeg det til at være ingenting (tomt felt).
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
21. november 2002 - 13:36 #1
Prøv med

=IF(AND(C219>16;C219<21);"Trin1";""), hvor C skal udskiftes med din kolonne.

På dansk hedder det HVIS og OG.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. november 2002 - 13:50 #2
denne virker : =HVIS(B4<21;HVIS(B4>16;"tekst 1";" ");" ")

B4 tilpasses dit regneark...

ng_tnt
Avatar billede Chewie Novice
21. november 2002 - 14:19 #3
=HVIS(OG(A1>16;A1<21);"din tekst";"")

16 og 21 kan skiftes ud med celle ref.
A1 er bare et eks. på en celle
Avatar billede sjap Praktikant
21. november 2002 - 16:25 #4
Jeg ville holde mig til ploughgaard's forslag, som på dansk bliver til:

=HVIS(OG(C219>16;C219<21);"Trin 1";"")

Hvis resultatet af din HVIS sætning er falsk og der ikke står, noget efter det sidste semikolon, skriver programmet at resultatet er FALSK. Hvis du i stedet skriver "" efter det sidste semikolon, bliver denne tomme streng placeret i cellen, når resultatet er falsk. Ikke nødvendigvis smart, men det virker (så længe du ikke skal lave grafer).
Avatar billede jkrons Professor
22. november 2002 - 09:54 #5
superjap-> Eller foretage beregninger. Hvis der skal regnes er man nok nødt til at indsætte et 0-
Avatar billede sjap Praktikant
22. november 2002 - 11:18 #6
jkrons

Tja, eller blot gøre som ovenfor (altså bruge en hvis-sætning). :-)
Avatar billede jkrons Professor
23. november 2002 - 00:08 #7
Det var faktisk det jeg mente :-), altså indsætte et 0 i HVIS formlen i stedet for "". Hvis du skriver "" indsættes en tekststreng af længden 0, og der giver problemer, hvis du har den pågældende celle med i beregninger.
Avatar billede hcars Novice
27. november 2002 - 15:16 #8
=HVIS(OG(C219>16;C219<21);"Trin 1";C219*0)

så burde der komme et rigtigt 0 i cellen
Avatar billede sjap Praktikant
28. april 2003 - 14:30 #9
hoh
Synes du ikke du skulle få gjort noget ved det her spørgsmål - få det kommenteret eller få det lukket?
Avatar billede hoh Nybegynder
27. maj 2003 - 10:55 #10
Undskyld at der ikke er blevet svaret på spørgsmålet, vedkommende rejste fra firmaet pr. 31.12. - så, derfor - men jeg skal hilse at svaret var fint - og der skal bare gives point.
Hilsen kollegaen
Avatar billede Chewie Novice
27. maj 2003 - 11:34 #11
Så skal du acceptere svarene også :o)