Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. november 2002 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af bundkort/RAM......

Har fremskredne planer om at investere i en P4 NW2 2.8 GhZ cpu (IAB) men er meget i tvivl om valg af bundkort. Jeg ville jo gerne udnytte FSB i cpu og skal jo derfor nok købe RD-RAM (?) Hvilket bundkort ville I foreslå og ville I vælge RD-RAM eller "nøjes" med DDR-RAM ?

Er der nogen med nogle kloge ord til dette ???

ng_tnt
Avatar billede fishkiller Nybegynder
21. november 2002 - 14:04 #1
Hvis du har planer om at i fremtiden at clocke din CPU vil jeg anbefale dig at købe ABIT eller ASUS bundkort og til en 2,8 GHz vil jeg klart købe RD-Ram da de arbejder med 800 MHz og din computer vil have gavn af dette med så hurtig en CPU! Håber det hjalp.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. november 2002 - 14:36 #2
>fishkiller> Helt enig også med RAM typen, MEN hvilke NYE har ASUS lavet til RD-RAM, kan kun finde nye til DDR. Kigger fluks hos ABIT..... ;-)
Avatar billede pctalent Nybegynder
22. november 2002 - 09:52 #3
Mht til RAM så prøv http://www.kingston.com de har en kongigurator liggende, hvor de angiver hvilken RAM type der anbefales til et givent bundkort (Det er kun kingston RAM der bliver anbefalet, men man kan da se hvilken type de anbefaler).
Avatar billede fishkiller Nybegynder
22. november 2002 - 09:53 #4
Asus har lavet 4 bundkort med slots til RD-Ram, hvilket du kan se på www.edbpriser.dk. Jeg kiggede nærmere på et:

Asus P4T533-R ATX
CPU: Intel Pentium4 1.5GHz~2.4GHz+
Socket: Socket 478
Chip: Intel 850E
FSB: 400/533MHz
Slots: 6PCI / 1AGPx4 / Audio / USB2.0
IDE: 4-Ultra DMA/133 RAID
SCSI: None
Ram: 2 x 184-pins RDRAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: P4T533/R

Prisen er nok lidt hæftig, men det er prisen som regel når man ønsker så hurtig en processor med RD-Ram.

I stedet kan du tage en 2.4 GHz og få et MoBo til 1500 kr. med RD-Ram slots.

Abit har heller ikke lavet noget der kan klare den processorkraft som du ønker!
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
06. december 2002 - 13:47 #5
Takker for dit besyv, bundkortet er korrekt de har opdateret med den nye 32 bit RD-RAM......... kanon kort !!

ng_tnt