Avatar billede nka Nybegynder
21. november 2002 - 10:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer man et image/gif i C

Hej alle

Jeg er igang med at lave en form for proxy server hvor jeg via socket skriver og læser til client / webserver.

Når jeg blot overfører text filer ( html, js, css osv ) går det fint. Problemet opstår når jeg skal overføre et billede til clienten.

Jeg læser ind i en char pointer, se nedenstående.

#define      BUFLEN  32768
char  response[BUFLEN+1];
char* ptr;

ptr = response;
while (rc = read(socket_descriptor, ptr, BUFLEN - (ptr-response)))
  {
  ptr += rc;
  }

mit spørgsmål er nu, kan jeg gemme image/gif i en char pointer, eller skal jeg bruge en anden data struktur der kan indeholder binær data?
Jeg tror selv mest på den sidste, jeg kender bare ikke den data struktur...

Mvh Nicholas
Avatar billede soepro Nybegynder
21. november 2002 - 11:04 #1
Du kan sagtens sende binære data via en "char pointer" og sockets. (Jeg har dog gjort det med recv() og send() metoderne - men om det gør en forskel eller ej, ved jeg ikke.)
Avatar billede soreno Praktikant
21. november 2002 - 11:08 #2
Du er vist ikke den eneste der har haft problemer..
http://www.eksperten.dk/spm/283246
Avatar billede nka Nybegynder
21. november 2002 - 11:11 #3
Perfekt så skal jeg bare finde fejlen et andet sted :o)