Avatar billede narnia Nybegynder
21. november 2002 - 07:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere actions på en knap...

Jeg vil gerne have en tekst til at fremkomme på skærmen, når jeg kører curseren over min knap (i scene 1, frame 1). Samtidig skal knappen ved "on release" gå til scene 2, frame 1.
Jeg kan kun få enten eller til at virke - ikke begge actions uden at de colliderer med hinanden??? Hvorfor??

Når jeg kører curseren over knappen vises teksten godt nok, men så vil den ikke skifte scene??

Koden ser således ud:

on (release) {
    gotoAndPlay ("scene 2", 1);
}
on (rollOver) {
    gotoAndPlay (2);
}

Tak... Flash-novicen
Avatar billede _michael_ Nybegynder
21. november 2002 - 08:51 #1
Du kan lave et dynamisk tekstfelt, som du giver variabel-navnet: tekst og skriver følgende:

on (release) {
    gotoAndPlay ("scene 2", 1);
}

/michael
on (rollOver) {
    tekst = "Du skal indtaste dit navn, så du kan komme på highscore-listen!";
}
on (rollOut) {
        tekst = "";
}
Avatar billede _michael_ Nybegynder
21. november 2002 - 08:53 #2
Sorry... Der gik vist ged i det... :o)

Sådan skal det se ud:

on (release) {
    gotoAndPlay ("scene 2", 1);
}
on (rollOver) {
    tekst = "Du skal indtaste dit navn, så du kan komme på highscore-listen!";
}
on (rollOut) {
        tekst = "";
}

/michael
Avatar billede narnia Nybegynder
25. november 2002 - 11:19 #3
Tak... Så virker det vist.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. november 2002 - 11:45 #4
Tak for point. :o)