Avatar billede president Nybegynder
20. november 2002 - 20:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access @ Hosts

Jeg prøver at sætte en MySQL server.
Det som jeg godt vil kunne er at connecte med den bruger fra flere computere. Men det må ikke være sådan at man kan connecte fra alle hosts, dermed vil jeg undgå at skulle give rettigheden test@% som giver test lov til at connecte fra alle hosts.

Test skal kunne connecte fra localhost og fra en anden IP. eks. 192.168.0.40
Avatar billede mfalck Praktikant
20. november 2002 - 22:42 #1
indsæt i mysql-databsen:
insert into user (Host, User, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv ) values ('localhost', 'test', 'Y','Y','Y','Y');
insert into user (Host, User, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv ) values ('192.168.0.40 ', 'test', 'Y','Y','Y','Y');

nu kan test-brugeren connecte uden password
Avatar billede president Nybegynder
20. november 2002 - 22:46 #2
Det er ikke så meget om brugeren kan logge på uden password, mere at han kan connecte fra 2 steder og ikke mere.

Den der setning vil da oprette to brugere bare med forskellige hosts ikke ?
Avatar billede mfalck Praktikant
20. november 2002 - 22:47 #3
nope - det styrer at brugeren test kan forbinde fra de to hosts.
Avatar billede mfalck Praktikant
20. november 2002 - 22:48 #4
du skal lige huske at køre:
mysqladmin reload

før du prøver.
Avatar billede president Nybegynder
22. november 2002 - 09:45 #5
ok mange tak... vil du ikke lige skrive et svar!
Avatar billede mfalck Praktikant
22. november 2002 - 10:43 #6
jeps