Avatar billede dusktrab Nybegynder
20. november 2002 - 20:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Add form til mysql

<?php

$db_conn = mysql_connect('localhost', 'USER', 'PASS' );
mysql_select_db('dusk', $db_conn);

$select = mysql_query("SELECT * FROM tagwall order by id ASC");

if($_GET["form"] == "tagwall" && $_GET["submit"] == "true") {

$dato = date("d-m-Y");
$navn = $_GET['navn'];
$email = $_GET['email'];
$url = $_GET['url'];
$besked = $_GET['besked'];

    $insert = mysql_query("INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', $navn, $email, $url, $besked)
    ");
    echo "VILD!";
    echo $navn;
}
?>

<center>

<form name="form" method="get" action="main.php">
<input type="hidden" name="p" value="tagwall.php">
<input type="hidden" name="form" value="tagwall">
<input type="hidden" name="submit" value="true">
<table cellspacing=0 cellpadding=1 width=400 border=1>
<tr><td width=100><b>Navn:</b></td><td><input type="text" name="navn"></td></tr>
<tr><td><b>Email:</b></td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
<tr><td><b>URL:</b></td><td><input type="text" name="url"></td></tr>
<tr><td><b>Besked:</b></td><td><textarea name="besked" cols=50 rows=5></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=2 align="center"><input type="submit" value="Tag!"></td></tr>
</table>
</form><p>

Nogen der lige umiddelbart kan se et problem? Den melder ingen fejl og variablen $navn returnerer navnet, men der bliver ikke tilføjet noget i DB'en...
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:09 #1
har du prøvet og lave :

$dims=$_GET["form"];
echo $dims;
hvis ikke den viser "tagwall" såe..

Jeg plejer at lave noget ala:

$insert = "INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', $navn, $email, $url, $besked)";
echo $insert;

for at se om den kommer videre
Avatar billede stalle Nybegynder
20. november 2002 - 20:11 #2
<?php

$db_conn = mysql_connect('localhost', 'USER', 'PASS' );
mysql_select_db('dusk', $db_conn);

$select = mysql_query("SELECT * FROM tagwall order by id ASC");

if($_GET["form"] == "tagwall" && $_GET["submit"] == "true") {

$dato = date("d-m-Y");
$navn = $_GET['navn'];
$email = $_GET['email'];
$url = $_GET['url'];
$besked = $_GET['besked'];

    $insert = mysql_query("INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', '$navn', '$email', '$url', '$besked')");
    echo "VILD!";
    echo $navn;
}
mysql_query($insert);
?>

Måske det kan gøre det?

-stalle
Avatar billede stalle Nybegynder
20. november 2002 - 20:12 #3
Spasser mig:

<?php

$db_conn = mysql_connect('localhost', 'USER', 'PASS' );
mysql_select_db('dusk', $db_conn);

$select = mysql_query("SELECT * FROM tagwall order by id ASC");

if($_GET["form"] == "tagwall" && $_GET["submit"] == "true") {

$dato = date("d-m-Y");
$navn = $_GET['navn'];
$email = $_GET['email'];
$url = $_GET['url'];
$besked = $_GET['besked'];

    $insert = ("INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', '$navn', '$email', '$url', '$besked')");
    echo "VILD!";
    echo $navn;
}
mysql_query($insert);
?>

SÅdan
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:12 #4
og så kan du bruge

<form name="form" method="post" action="main.php">
og så $_POST i resten af doc. så vises urlen ikke i browseren.. men det vidste du vel allerede..
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:13 #5
>stalle.. tror ikke det er så smart med mysql_query efter if sætningen.. hvad nu hvis data ikke er sendt??
Avatar billede stalle Nybegynder
20. november 2002 - 20:14 #6
Nej, opdagede jeg også lige

Den skal selvfølgelig med ind under if-tingen
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:16 #7
noget ala

<?php

$db_conn = mysql_connect('localhost', 'USER', 'PASS' );
mysql_select_db('dusk', $db_conn);

$select = mysql_query("SELECT * FROM tagwall ORDER BY id ASC");

if($_POST["form"] == "tagwall" && $_POST["submit"] == "true")
{

    $dato = date("d-m-Y");
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $url = $_POST['url'];
    $besked = $_POST['besked'];

    $insert = "INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', '$navn', '$email', '$url', '$besked')";
    // evt. echo $insert her for at checke at inserten er ok..
    mysql_query($insert);
    echo "VILD!";
    echo $navn;
} // End if
?>
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:17 #8
og så skal

<form name="form" method="post" action="main.php">
Avatar billede stalle Nybegynder
20. november 2002 - 20:19 #9
>bigo - Men, kan han ikke få det til at virke med den hjælp, så må der flere point på bordet ?
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:19 #10
he... klart.. jeg har ellers lige det hele testet osv..

<?php

$db_conn = mysql_connect('localhost', 'USER', 'PASS' );
mysql_select_db('dusk', $db_conn);

$select = mysql_query("SELECT * FROM tagwall ORDER BY id ASC");

if($_POST["form"] == "tagwall" && $_POST["submit"] == "true")
{

    $dato = date("d-m-Y");
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $url = $_POST['url'];
    $besked = $_POST['besked'];

    $insert = "INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, url, besked) VALUES ('$dato', '$navn', '$email', '$url', '$besked')";
    // evt. echo $insert her for at checke at inserten er ok..
    mysql_query($insert);
    echo $insert;
    echo $navn;
} // End if
?>

<center>

<form name="form" method="post" action="test.php">
<input type="hidden" name="p" value="tagwall.php">
<input type="hidden" name="form" value="tagwall">
<input type="hidden" name="submit" value="true">
<table cellspacing=0 cellpadding=1 width=400 border=1>
<tr><td width=100><b>Navn:</b></td><td><input type="text" name="navn"></td></tr>
<tr><td><b>Email:</b></td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
<tr><td><b>URL:</b></td><td><input type="text" name="url"></td></tr>
<tr><td><b>Besked:</b></td><td><textarea name="besked" cols=50 rows=5></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=2 align="center"><input type="submit" value="Tag!"></td></tr>
</table>
</form><p>
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:20 #11
hvor
<form name="form" method="post" action="test.php">
skal være
<form name="form" method="post" action="main.php">

ifgl. øverste form..
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 20:20 #12
så får vi sg ikke mere for den 25 øre.
Avatar billede dusktrab Nybegynder
20. november 2002 - 21:15 #13
15 point til hver fordi I er så sexede og det spiller bare!
Avatar billede bigo Nybegynder
20. november 2002 - 22:17 #14
oh honney.. more of that ;-)
Avatar billede stalle Nybegynder
20. november 2002 - 22:24 #15
hehe - IIIIII loooovvvveeee it :-)