Avatar billede idiotbarn Nybegynder
20. november 2002 - 16:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ASP --> TXT --> FLASH

Jeg bruger flash mx, som skal hente variabler fra en tekstfil...Det virker også godt nok...jeg har så et script skal skrive til filen

Set f = fso.OpenTextFile("d:\webs\ls2.txt",2, false, -2)
f.Write FlashTag & TEXT 'hvor flashtag er &ls2= og TEXT er den tekes der skal sættes ind.
Den vil godt sætte den ind, men når jeg så prøver at kalde den i flash sker der ikke noget...
Txt filen er i UTF-8...Tror ikke at flash kan læse andet...
Avatar billede faxekondi Nybegynder
20. november 2002 - 20:07 #1
Kunne du ikke få ASP siden til at hente fra tekst filen igen og så skrive til flashen.

Altså noget med:
Response.Write("text=" & fratextfil)

Hvor variablen fratextfil indeholder data fra txtfilen og så har du en dynamisk textbox i flash'en med variablen text.

Ved ikke om det virker, men det er da et forsøg vær... c",)
Avatar billede jerving Nybegynder
21. november 2002 - 13:15 #2
Spørgsmålet hører hjemme under Programmer>Flash, da problemet ikke har noget med asp at gøre som jeg forstår det på dig, men here goes i første frame i din flashfil sætter du dette ind: System.useCodepage = true;

Så URL-encoder flash 6  playeren alle tegn.

Hvordan sender den data der skal afvikles af asp-filen? med et LoadVars? eller loadVariablesNum ? Hvis tilfældet er det første oversætter flash ikke hvad der sendes i http'en dvs. mellemrum bliver til fx %20 bindestreg bliver til %2D osv. Jeg har selv før løst problemet ved at oversætte variablerne, der sendes fra flashen i asp filen før den sættes in med replace - ex. hvis det var variablen FirstName der skulle sættes ind i filen ville jeg før din Set f=.... lave en oversætter ex.:  FirstName = Replace(FirstName, "%2D", "-")
FirstName = Replace(FirstName, "%2E", ".")
FirstName = Replace(FirstName, "%26", "&")

Håber du kan bruge svaret ;o)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
21. november 2002 - 23:34 #3
Kunne jeg godt bare få asp til at URLencode teksten...er det det samme?
Avatar billede mat Nybegynder
21. november 2002 - 23:41 #4
bare for en god ordens skyld:

Flash kan sagtens læse txt-filer der ikke er utf8-encoded, men det er en god ide at gøre det hvis du vil have specialtegn med. Og System.useCodepage virker ikke på en mac.

Jeg kan ikke helt se hvordan din tekstfil er formateret så det er lidt uklart. Men variablen behøves ikke begynde med ambersand hvis det er det du gør?

Kan problemet evt. ligge i at du kalder tekstfilen og assigner variablen før flash har nået at hente txt-filen? ellers kan du prøve dig frem ved at lade filmen løbe lidt inden du assigner variablen (i sidste ende vil du nok alligevel komme til at bruge et lille loop der tjekker dette)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
21. november 2002 - 23:54 #5
jamen...er det eneste der er et krav i tekstfilen at den starter med: &TekstFeltNavn=  ?
Avatar billede mat Nybegynder
21. november 2002 - 23:57 #6
næ, det eneste krav er at den starter med: varnavn=

Så kan du jo selv prøve at navngive dit tekstfelt _root.varnavn og lade den cycle den frame så skulle det gerne dukke op af sig selv.

Det er ihvertfald min erfaring :)
Avatar billede mat Nybegynder
21. november 2002 - 23:58 #7
og husk at debuggeren i flash kan vise dig dine indloadede variabler, så kan du selv tjekke om de overhovedet er kommet ind.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
21. november 2002 - 23:59 #8
ok...hvor er den?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
22. november 2002 - 00:00 #9
nevermind...jeg er lidt træt
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
22. november 2002 - 00:01 #10
Hvis jeg har et dynamisk tekstfelt der hedder myText...skal tekstfilen så ikke starte med &myText? Eller hvordan
Avatar billede mat Nybegynder
22. november 2002 - 09:07 #11
nej, & bruges til at adskille variabler, ex:

var1=12&var2=14

..men det er nu ikke fordi jeg tror det gør det store at du begynder med &