Avatar billede trp79 Nybegynder
20. november 2002 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

exe fil

Er det muligt at lave en exe-fil udfra ens class-filer eller javafiler? I så fald hvordan?
Avatar billede soreno Praktikant
20. november 2002 - 16:13 #1
Hele grundtanken ved java forsvinder hvis du begynder på sådanne tricks. Hvis det var så vigtigt at kunne lave en exe fil så burde du nok have valgt værktøjet derefter (programmeringssproget).

Hvis du søger lidt her på eksperten så vil du opdage at dette spørgsmål er besvaret uendelig mange gange før - prøv at søg :-)
Avatar billede trp79 Nybegynder
20. november 2002 - 16:15 #2
Okey, det prøver jeg...
Avatar billede karmapolice Nybegynder
20. november 2002 - 16:17 #3
Du kan lave et Delphi-program som blot indeholder en Java-komponent hvor koden til denne så ligger som en ressource i .exe filen - det vil godt nok kræve at Java er installeret på maskinen som skal køre det, og så går din plan vel tabt?
Avatar billede disky Nybegynder
20. november 2002 - 16:24 #4
Jeg støtter helt klart Soreno.

Lav aldrig java om til .exe
Avatar billede tballe Nybegynder
20. november 2002 - 18:41 #5
Du kan downlode et lille program her som kan lave en exe fi l til java

http://download.com.com/3000-2417-10107991.html?tag=list
Avatar billede smok Nybegynder
20. november 2002 - 23:05 #6
Undskyld mig Soreno .. men du er da lidt på vildspor .. at bruge Java handler da ikke kun om det faktum ( som kan diskuteres ) at java er platformsuafhængig!! Java er et elegant sprog .. som er dejligt at kode i .. og hvis det tilbyder facilliteter som man mener at kunne bruge til et software projekt .. hvorfor så ikke bruge sproget .. selvom det kun skal køre på en windows maskine .. ?? og hvorfor så ikke lave en exe fil ?? hmmm ... i hænger jer for meget i det der "platform" halløj ...
Avatar billede smok Nybegynder
20. november 2002 - 23:09 #7
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2002 - 07:21 #8
smok:
Java er platformsuafhængigt, netop fordi man IKKE bruger properitære ting som f.eks. .exe filer osv.

Der er i 99.9% af tilfældene ingen grund til at bruge properitære ting.

Nej vi hænger os ikke i det med platformen, vi ved bare hvad java er.

Java er IKKE et properitært microsoft sprog som er låst til windows, som man f.eks. blvier hvis man bruger .exe J++ eller Microsoftes JRE, som reelt ikke har en skid med java at gøre.
Avatar billede soreno Praktikant
21. november 2002 - 10:15 #9
Dette emne kan vi diskutere til jordens undergang.
Jeg har min holdning og du har din. Jeg synes dog alligevel jeg bør kommentere.

Hvis man endeligt skal lave noget eksekverbart, hvorfor så ikke udnytte javas faciliteter. Lav dog en jar fil hvori der er defineret main klassen i manifest. Men jre installeret (på Windows) kan man så dobbeltklikke på filen.

Hele grundtanken bag java er jo netop at placere et ekstra lag oven på operativ systemet. Med dette lag bliver koden platformuafhængig da det blot kræves at laget findes på det pågældende operativ system, altså at der findes en jvm.
Hvis man så går uden om det lag - ved f.eks. at lave en exe fil - så burde man have holdt sig væk fra java. Jeg synes man skal forstå værktøjet inden man giver sig i kast med at kode "noget som skal bruges til noget".
Det er (forhåbentlig) de færreste der benytter deres koben til at banke søm i med - de fleste ved jo godt at det er sådan man får blå fingre..