Avatar billede drean Nybegynder
20. november 2002 - 06:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vbscript, split på new line

Hej

Jeg sidder og leger lidt med at fetche noget data fra en webserver.
Denne data skal så smides ind i et array, en pr linje.
Jeg har prøvet med:
array = split(mystring, vbcrlf)
array = split(mystring, chr(13) & chr(10))
array = split(mystring, chr(13))
array = split(mystring, chr(10))
Ingen af dem virker, hvis jeg gemmer det til en fil, og åbner den i notepad, så kan jeg se en bunke sorte firkanter istedet for en ny linje...
Så er spørgsmålet, hvordan får jeg split funktionen i vbscript til at splitte på det tegn  ?

/DreaN
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. november 2002 - 07:38 #1
Kan du ikke lige poste et eks på de data du henter fra webserveren ??, Hvordan er data gemt på serveren ??

//akj
Avatar billede drean Nybegynder
20. november 2002 - 08:03 #2
Det ser fint ud når jeg paster det ind i en form i f.eks mozilla...
så kan ikke rigtig vise dig hvordan det ser ud ;)
Ved ikke hvordan det er gemt på selve serveren :) men sikkert i en eller anden skummel database ;)
Avatar billede cesil Nybegynder
20. november 2002 - 08:32 #3
Hvad viser response.write(mystring)
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. november 2002 - 08:37 #4
Hvis det er en bunke sorte firkanter så er det nok ikke det rigtige tegn for return.

Laver du en copy/paste af en hjemmeside og vil gemme det?
Avatar billede drean Nybegynder
20. november 2002 - 17:01 #5
cesil > en response.write(mystring) viser det korrekte...fordi ie/mozilla godt fatter at det er new line tegn...
kan bare ikke få vbscript til at fatte det, det samme er det med notepad, den fatter det heller ikke, men åbner jeg den i f.eks wordpad, så virker det det fint.

eagleeye > Ikke en copy paste nej, poster en masse info til et program som ligger på en server, også mystring er så resultatet det resultat serveren leverer
Avatar billede drean Nybegynder
24. november 2002 - 06:57 #6
...dumme dumme mig :)