Avatar billede jonsey Nybegynder
20. november 2002 - 01:30 Der er 3 kommentarer

Interbase, hardware og WWW , asp, aspx, etc.

Helt grøn er jeg nok ikke men ...sånnn da.

Nu access har prøvet MySQl på både linux og win2k..

men mine primære spørgsmål er flg:

Interbase er quicker end access og mysql , i længden. ??

Interbase kan også benyttes som \"www\" database, såsom storset alt freesource eksemple koder kan med en access ?
eller er der totalt forskel ??

Køre i dag en access DB, på knap 50 mb, kun www. og vil gerne have lidt mere power iden , bla. muligheder for at connecte desktop applikationer samtidigt med at basen er online på www. Uden konflikter. ! er det ossz Interbase. ?

Findes der ern Newbee (oldies but goldies) guide for folk der vil op og rulle med Interbase og eks. www med ASP (actice server pages)  ?? (link please)

Kan Interbase og kan det anbefales at interbase køre på samme server som www. (p3 850, 512 mb ram, scsci diske 10.000 rpm, temmelig quik til IS , asp www, også med en 50 mb access base)

Vil gerne have mere power men er ikke helt vild med at MS skal score licenser på alt jeg laver... !
Avatar billede lakamo Nybegynder
20. november 2002 - 17:53 #1
Hej

Hvorfor bruger du ikke mysql den er en del bedre og nemmere at bruge. Interbase er meget tung!
Du kan hente mysql her www.nusphere.com
Avatar billede michaelsoeren Nybegynder
10. december 2002 - 09:08 #2
Hej Jonsey,

Interbase/Firebird er væsentlig hurtigere end MS Access. MS Access forresten ikke sammenlignes med MySql, Postgres SQL eller MS SQL, og egner sig ikke til distribuerede systemer eller klient/server setups.

Jeg har meget gode erfaringer med Interbase/Firebird på både Linux og Windows. Den bedste performance får du på en Linux platform (Interbase er oprindelig udviklet under Unix).

Prøv at kigge her
http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_research_examples
http://www.ibphoenix.com
http://firebird.sourceforge.net - Open source versionen af Interbase, udviklet og vedligeholdt af bla. nogle af de oprindelige udviklere på IB.
http://www.cvalde.com/index.htm - Carlos er ingeniør som det tydeligt kan ses på hans webdesign ;)
Hvis du har brug for et godt interface til IB/Firebird kan jeg anbefale:
http://www.ibexpert.com/ programmet koster lidt penge, men er tilgengæld alle pengene værd. Der findes også nogle opensource bla. Marathon som du kan prøve.

MichaelSoeren
PS. Til lakamo: Interbase er ikke mere tung en MySQL eller nogen anden db. Indlæringskurven er heller ikke særlig stejl, medmindre man ikke har rodet
med ER-databaser før.
Avatar billede kayb Nybegynder
14. december 2002 - 20:30 #3
Nummer 1 : er ikke et sprøgsmål men Ja
Nummer 2 : Ja selvfølgelig, og Interbase er Opensource derfor ingen licens.
Og nej ikke som access.
Nummer 3: Du kan sagtens køre flere brugere samtidig på Interbase hvis din kodning er rigtig.
Nummer 4: Se ovenfor.
Nummer 5: www.borland.com/interbase
Nummder 6: Din harddisk har intet med Interbase at gøre, den kan køre på en WIN 95.