Avatar billede kasper7 Nybegynder
19. november 2002 - 22:07 Der er 4 kommentarer

Delt printer

Hej,

Jeg har en windows 2000 server med en delt printer på. Men den vil have at man skal logge sig på som bruger før man kan bruge printeren.
Hvad kan man gøre for at man ikke skal logge på hver gang?

På forhånd tak!

Mvh Kasper
Avatar billede riversen Nybegynder
19. november 2002 - 22:17 #1
aktivere gæste kontoen og give den rettigheder til printeren, hvis det ikke allerede er tilfældet
Avatar billede alyourpal Nybegynder
19. november 2002 - 22:23 #2
eller oprette en eller flere brugerkonti til formålet og giv de givne rettigheder...

Mvh PrinterKongen :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2002 - 10:06 #3
Hvilken klient skriver du ud fra?
Hvis det er en Win9x, skal du nok oprette brugeren på W2K serveren.
Ellers kan du tjekke printerens sikkerhedsindstillinger fra printers folder, printer properties - fanebladdet "Security". Det er normalt at "Everyone" har tilladelsen "Print" - d.v.s. at alle må printe.
Men det lyder lidt som om nogen har fjernet den rettighed.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:50 #4
lukketid