Avatar billede zephyr Nybegynder
19. november 2002 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Shell

Hvordan skriver jeg noget til dos'en, og får svaret tilbage? :-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. november 2002 - 17:39 #1
I ASP.NET ??!?!??!?? Der er ikke noget det hedder DOS'en i web-programmering!
Hvis du skulle mene .NET (hvilket i så fald er den forkerte gruppe), skal du kigge på Console.* funktionerne.
Fx.
Console.Writeline()
Avatar billede zephyr Nybegynder
19. november 2002 - 18:55 #2
Nej ups jeg fik vist ik formuleret det ordenligt =) Altså jeg skal bare skrive noget til shell, og jeg har alle rettigheder og det der.. Jeg vil prøve at kigge på Console så
Avatar billede zephyr Nybegynder
19. november 2002 - 19:01 #3
Nu bliver jeg helt i tvivl.. Jeg vil fx kunne skrive "dir", og så bliver det jeg får tilbage det samme, som hvis jeg havde skrevet "dir" i dos-promten..
Avatar billede zephyr Nybegynder
21. november 2002 - 19:33 #4
Okay, jeg er kommet frem til at det eneste jeg behøves er at kunne køre et program på serveren.. Har prøvet med Server.Execute() men det kan jeg ik få til at virke?! =(
Avatar billede trayzor Nybegynder
03. december 2002 - 10:02 #5
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
ProcessStartInfo startupInfo = new ProcessStartInfo ();
startupInfo.FileName = @"c:\hello2.exe";
startupInfo.UseShellExecute = false;
startupInfo.RedirectStandardOutput = true;
startupInfo.RedirectStandardError = true;
startupInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Hidden;
Process process = Process.Start(startupInfo);
process.WaitForExit();
}
Avatar billede trayzor Nybegynder
03. december 2002 - 10:02 #6
jeg ved ikke hvordan man modtager svaret fra console...
Avatar billede zephyr Nybegynder
21. januar 2003 - 15:36 #7
Jeg tror godt at jeg kan bruge din ide trayzor... takker :)