Avatar billede kledal Nybegynder
19. november 2002 - 14:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

et random delay

Hvordan kan man lave det??
det skal delaye mellem 0-5 sek, gerne med millisekunder !!

Mvh kledal
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. november 2002 - 14:37 #1
Du kan ikke lave delays i ASP..
Hvad er det som du ønsker at få delayed?

Du kan lave delay på en redirect med HTML META tags:
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="5; URL=side.html">

Random antal sekuner:

randomize
analSek = rnd*5
Avatar billede kledal Nybegynder
19. november 2002 - 14:44 #2
Det jeg skal delaye er inskrivning i en MS SQL datatbase, jeg vil så for ikke at få flere brugere til at skrive til DB'en samtiddig delaye dem. Derfor skal delayen, også hele tiden blive længere. Og efter et par sekunder ventetid så resette sig! hvis det altså var muligt

Mvh kledal
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. november 2002 - 14:54 #3
Det er ikke mulig at lave et delay i koden.

Så skal du lave en dummy side som men et metatag/javascript loader siden som skal gemme i DB'en.

<form> input felte </form>

dummyside.asp
Så gemme tiden i Application variablen..
<%
Application("tid") = now
if DateDiff("s", Application("Lasttid"),Application("tid")) > delay then
  delay = 0
else
  delay = delay + 1
end if
Application("Lasttid")
%>
så et javascript som kan load siden med de data som skal sendes vidre...

Hvorfor har du behov for det, for det er da en nødløsning..?
Avatar billede burningice Nybegynder
19. november 2002 - 14:57 #4
kledal>> hvad får dig til at tro at din SQL database ikke selv kan håndtere flere users?
Avatar billede stampehansen Nybegynder
19. november 2002 - 14:58 #5
Din SQL server laver jo selv en kø når flere brugerne benytter den samtidig. Hvis serveren er ekstremt belastet får du en "timeout expired" besked... Har du problemer med det?
Avatar billede kledal Nybegynder
19. november 2002 - 15:07 #6
problemet er at flere brugere ikke skal kunne opdatere samme tabel, samtiddig, da den når de har opdateret den skal indeholde andre oplysninger, end før de opdaterede den. Og de oplysninger har de næste brugere der er igang med at opdatere samme tabel ikke, og derfor skal de nægtes at opdatere! Da de kun skal kunne opdatere den nyeste information. DB'en kan sagtens håndtere det, men informationerne i tabellen kommer til at være forkerte, og det kan jeg ikke bruge til noget!

mvh kledal
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. november 2002 - 15:25 #7
Undskyld jeg siger dette men, det lyder som dårligt design af tabellen.

Er det fordi der ikke er flere som må oprette sig på samme tid så du ikke får det rigtige ID/autonummer ud eller hvad?

Hvis det er fordi du ikke mener du har det rigtige ID kan du hendte det sidste indsatte på denne måde:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/tips/t122600-1.shtml

Og mere/flere eks her:
http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=79
Avatar billede kledal Nybegynder
20. november 2002 - 09:05 #8
problemet er at brugerne sidder med nogle rapporter, de kan alle se og rette i dem, hvis en rapport bliver ændret, så oprettes der et nyt versionsnummer af rapporten! ikke et nyt ID, da rapporten jo er den samme, blot opdateret. Men problemet er hvis flere brugere opdatere samme rapport samtiddig, så skal kun første opdatering gå igennem, da anden opdatering ikke nødvendigvis er rigtig, da denne person ikke har set sidste opdatering. Giver det mening?
Det er ihvertfald problemet, for det er intet problem at flere brugere skriver til DB'en samtiddig, så bliver der blot oprettet 2 rapporter med samme versionsnummer, og det går ikke!

mvh kledal
Avatar billede kledal Nybegynder
20. november 2002 - 14:50 #9
tak for hjælpen. Jeg kunne ikke bruge svaret i sidste ende, ikke fordi det ikke var rigtigt, men fordi der opstod andre problemer :-)

mvh kledal