Avatar billede jensbo Nybegynder
19. november 2002 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde rigtig mappe

Hej

Jeg har et problem med når jeg anvender følgende stykke kode :

    Dim OutlookApplication As Outlook.Application
    Set OutlookApplication = New Outlook.Application
    ' Get a reference to the Inbox.
    Set OutlookFolder = OutlookApplication.Session.GetDefaultFolder(olFolderInbox)

Problemet er at den person som skal anvende det har flere personer tilnyttet sin outlook og derfor flere forskellige indbakker.
Nogen der har en ide til hvis jeg f.eks. skal ha fat i den tredje indbakke.
Avatar billede knico Nybegynder
19. november 2002 - 15:59 #1
Jeg er lidt usikker på konstruktionen i personens Outlook, men hvis personen har adgang til flere 'Mailboxe' kan det gøres således:

  Set onMAPI = OutlookApplication.GetNamespace("MAPI")
  'For hver person:
  Set ofcPersonalInbox = onMAPI.Folders.Item("Mailbox - John Doe").Folders(6)

Hvis alle mails derimod går ind i personens egen 'Mailbox' og fordeles i mapper f.eks. vha. regler kan det gøres sådan:

  Set onMAPI = OutlookApplication.GetNamespace("MAPI")
  Set ofcPersonalFolders = onMAPI.Folders.Item("Mailbox - Personen").Folders
  Set ofFolder = ofcPersonalFolders.Item("Marie")
Avatar billede thokarl Nybegynder
20. november 2002 - 00:18 #2
Hvis du vil vælge folder i runtime:

    Dim OutlookApplication As Outlook.Application
    Set OutlookApplication = New Outlook.Application
    ' Get a reference to the Inbox.
    Set OutlookFolder = OutlookApplication.Session.PickFolder
Avatar billede jensbo Nybegynder
28. november 2002 - 11:01 #3
Det var lige det, tak for det.