11. oktober 2000 - 13:22 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Et vindue med en bestem størrelse og helt uden tittlebar osv.

Jeg vil gerne åbne et vindue, hvor det ikke kan lade sig gøre at lukke det ved at klikke på X i højre hjørne. Altså skal det være helt uden alle de windows- og internetexplore- elementer der ellers er normalt befinder sig i et window. Hvordan gør man det? window.open() ser umiddelbart ikke ud til at kunne gøre det!
Avatar billede kasseper Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:23 #1
Det kan du ikke hvis det skal være et browser vindue !!!!!
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:25 #2
hvis du prøver at se:

http://www.lydsporet-online.dk

og trykker på et af de små billeder ovre til højre - så ser du det mest \"skrabede\" du kan lave et browservindue til

Du kan frit benytte koden til det :)

/nuno
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:26 #3
Hej

Du placere den kode i din <head> </head>
<Script language=\"JavaScript\">
<!--

function fullscreen()

{
  window.open(\'http://www.viewsource.dk\',\'Welcome\', \'width=\'+screen.width+\',height=\'+screen.height+\',top=0,left=0\');
}

// -->
</script>

Og så hvis skal linket bare navngives og det gør du sådan her:
<a href=\"java script:fullscreen();\">Klik her</a>
Avatar billede nixen Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:28 #4
Det kan lade sig gøre med et maksimeret vindue (altså et der fylder hele skærmen), altså
window.open(\"www.buh.com\",\"\",\"fullscreen=yes\").

ellers er løsningen måske at åbne et vindue og når brugeren så lukker det (uden at en eller anden predefineret betingelse er opfyldt) så åbner du det simpelthen igen ?
Avatar billede nixen Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:28 #5
too late.. :)
11. oktober 2000 - 13:28 #6
kasseer>> Det er et browser vindue, og dit svar løser jo ikke mit problem.

Jeg må appelere til alternative løsninger på problemet. Er der f.eks. nogle der kender til implementeringer af IE browsere hvor alle disse windows elementer kan udelades?

Evt. kunne man så angive den ønskede hjemmeside som parameter!
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:30 #7
men du kan lave en ActiveX control som kan åbnes så der ikke er det \"lukke-kryds\" i vinduet.

Det er den eneste måde jeg lige kan komme på. For Det kryds der altid er i et browservindue er \"ejet\" og kontrolleret af operativsystemet og dermed ikke noget du kan fjerne med javascript eller (d)html

/nuno
Avatar billede nixen Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:31 #8
kig på showMadalDialog/showModelessDialog - de kan åbnes uden andet end titel-baren, men den slipper du altså ikke uden om...
Måske er den rigtige måde at gøre det på i virkeligheden at lave et lag midt på din side der LIGNER et broser-vindue uden - det skulle ikke være alt for svært, selvom det nok vil tage noget tid.
11. oktober 2000 - 13:32 #9
laserzapp og nix>> Desværre skal det have en bestem størrelse og ikke bare fullscren

11. oktober 2000 - 13:34 #10
nuno >> Jeg kender ikke til ActiveX, så jeg kan desværre ikke godkende svaret uden at der følger noget kode eller et eksempel.
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:36 #11
Hvad så med denne her
Placerer koden i <head> </head>
<script language=\"JavaScript\">
function choose()
{
myWin= open(\"http://www.eksperten.dk\", \"etellerandet\",
\"width=300,height=100,status=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no\");
}
</script>

og navngiv linket sådab her
<a href=\"java script:choose()\">HER</a>
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:37 #12
sådab = Sådan  ;-)
11. oktober 2000 - 13:37 #13
laserzap >> Min (blå) titlebar er der stadigvæk, så det løser ikke problemet.
11. oktober 2000 - 13:39 #14
Er der evt. nogen som kunne skrive lidt kode i java eller Delphi der kan løse problemet.
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:41 #15
mander26>> jeg er lige begyndt på at arbejde med VB i mandags..... så der går lige lidt tid før jeg vil kunne skrue en sammen til dig - så derfor vil jeg istedet foreslå, at du søger efter ActiveX Controls eller Visual Basic Components ude på det store onde net. Eller evt. prøver at poste et spørgsmål under Visual Basic kategorien - da det jo er der hajerne inden for det område holder til :)

/nuno
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:41 #16
Kan du bruge noget DHTML ???
11. oktober 2000 - 13:46 #17
nuno>> ok, jeg prøver VB kategorien først.

laserzap>> Ja, selvfølgelig hvis det kan gøre det.
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:48 #18
Du kan jo prøve det her:
<script>
<!--

/*
Channel Mode Window Opener Script-
© Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
For full source code, installation instructions,
100\'s more DHTML scripts, and Terms Of
Use, visit dynamicdrive.com
*/

function channel(){
window.open(\"../index.html\",\"\",\"channelmode,scrollbars\")
}
//-->
</script>
<form>
<input type=\"button\" onClick=\"channel()\" value=\"Open window\">
</form>
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:48 #19
lazerzap> du kan IKKE lave kode i DHTML, som kan fjerne det lille \"lukke-kryds\" øverst i højre hjørne, sådan som mander26 ønsker. Du er nødt til at lave en specifik ActiveX control, hvor krydset er fjernet - og så bruge pågældende ActiveX control der hvor man ville have åbnet browservinduet.

/nuno
11. oktober 2000 - 13:51 #20
laserzap>> Jeg kan nu ikke se om det skulle gøre det nemmere, da DHTML efter min vurdering bare er en samling af elementerne Javascript, CSS og HTML, med Javascript i centrum som den kontrolerende enhed.
Avatar billede nixen Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:53 #21
nuno> JO DU KAN! Men bare ikke som et vindue. :)
Hvorfor ikke bare bruge en iframe med borders osv sat i parent?
Jeg har lavet adskellige vinduer i DHTML, det tager bare en helvedes tid at få det til at ligne et rigtigt vindue - og under alle omstændigheder kan man jo så ikke flytte (drag/drop) det udenfor det browseren.
Avatar billede jumper Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:55 #22
Til IE: (Åbn et fuldskærms vindue og resize det mindre)

<script language=\"Javascript\">
<!--

var fullWin = window.open(\'dinside.html\',\'fullWin\',\'fullscreen,scrollbars\');

fullWin.resizeTo(200,400);
fullWin.moveTo(100,100);

//-->
</script>

Tilrettes efter behov ;)

/Thor
11. oktober 2000 - 13:58 #23
nixen> Det skal være et vindue fordi jeg skal kunne se windows i baggrunden.
11. oktober 2000 - 14:02 #24
jumper> Det ser ud til at du har fat i noget!
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:10 #25
nixen> så copy/paster jeg lige fra mander26\'s spsm:

Jeg vil gerne åbne et vindue, hvor det ikke kan lade sig gøre at lukke det ved at klikke på X i højre hjørne...

...NEJ MAN KAN IKKE - så er det ikke et vindue :)

Hvis det skal laves nøjagtigt som mander26 ønsker - så SKAL der ActiveX til! Længere er den ikke.....

EOF!

/nuno
11. oktober 2000 - 14:15 #26
>> Jumper, dit eksempel virker, men så er det ikke muligt at lægge vinduet i baggrunden og desuden ville det være rart hvis man også kunne flytte det. Desuden virkede det heller ikke da jeg skiftede url\'en ud med eks. \"http://www.jubii.dk\" eller bare \"www.jubii.dk\"
Avatar billede doeleman Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:20 #27

Du kan helt sikkert lave det som DHTML

Se eksempel på http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples/dynwindow1.html
Du finder en god tutorial på http://www.dansteinman.com/dynduo/
Avatar billede jumper Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:22 #28
mander26, det er den eneste måde du kan disable/fjerne X\'et i øverste højre hjørne UDEN at køre en HTML Application, en ActiveX Komponent eller noget tredje der kræver at brugeren accepterer at køre et usikkert objekt (=du får adgang til deres HD).

/Thor
Avatar billede nuno Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:34 #29
doeleman> det er ikke et browservindue - så det kan ikke helt sikkert laves som DHTML - men bortset fra det - så er det faktisk et meget kuul forslag du har fundet :)

/nuno
11. oktober 2000 - 14:34 #30
jumper>>
Brugeren er kendt så det med usikre objekter er ikke noget problem

Jeg har fået dit eksempel til at virke, også med jubii.dk. Det eneste problem jeg har nu er at flytte vinduet, som også er en af egenskaberne ved et vindue.
11. oktober 2000 - 14:35 #31
doeleman> Det ser fedt ud, men er som nuno siger ikke et browservindue.
11. oktober 2000 - 14:37 #32
Jeg sætter pointene op for yderligere at motivere.
11. oktober 2000 - 14:38 #33
Vis nogen har en løsning i java ville det være ekstra fedt fordi det jo er platformsuafhængigt.
11. oktober 2000 - 14:39 #34
Vis = Hvis;)
Avatar billede nygma Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:01 #35
der er en masse gode javascript´s inde på www.dynamicdrive.com Jeg er sikker på at du finder det du søger

mvh kenneth Nørgaard
aka Green
12. oktober 2000 - 22:28 #36
Jeg tror desværre ikke javascript kan gøre det, så jeg nedlægger spørgsmålet her og opretter det i en anden kategori hvor det er mere relevant (etv. VB,Delphi el. Java)
Avatar billede jumper Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:56 #37
mander26, det eneste du manglede var at kunne flytte på vinduet, ikke?

/THor
13. oktober 2000 - 19:54 #38
Jo, og hvis du har en idé til det så er jeg villig til at oprette spørgsmålet igen.
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. december 2000 - 11:27 #39
OKAY, det er sq længe siden, men det kan altså lade sig gøre :
http://webfx.eae.net/dhtml/splashwin/splashwin.shtml

Jeg vil da gerne have point for det.....;-)
01. december 2000 - 20:58 #40
Ja, det er længe siden, og jeg har fundet svaret, og er iøvrigt færdig med projektet som det skulle bruges til.