Avatar billede dvl Nybegynder
18. november 2002 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

User og password

Jeg skal lave en enkelt html-side hvor man skal bruge et user og et pass for at komme til det.

Hvordan gør man det?

Siden ligger på www.bizart.net/glbnetworks og det skal ske når man trykker på "Agent Support"

.dvl
Avatar billede kantoraza Nybegynder
18. november 2002 - 19:48 #1
Kan du ikke bruge asp??

Laver lige et eksempel..
Avatar billede kantoraza Nybegynder
18. november 2002 - 19:53 #2
----fil1---- (denne fil bliver åbnet)(kodeordet), skal gemmes som .html))

<html>

<head>
<title>Kodeord</title>
</head>

<body>

<p><b>Kodeord til side</b></p>
<p>&nbsp;</p>
<form method="POST" action="check.asp">
  <p><input type="text" name="T1" size="20"><input type="submit" value="Send" name="B1"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>

----(filen check)(checker kodeordet)(En .asp fil)---
<html>

<body>

<%

dim kodeord

kodeord = request.form("t1")

if kodeord = "kode" then
  response.redirect("index.html")
end if

%>

</body>

</html>

Jeg er ikke sikker på om det er fejlfrit. Det er lang tid siden at jeg har programmeret i asp.

Mvh.NC. Northcode@e-mail.dk / www.northcode.tk
Avatar billede dvl Nybegynder
18. november 2002 - 19:54 #3
Jeg skal lige have fat i serverne for finde ud af om det er en windows eller linux base
Avatar billede dvl Nybegynder
18. november 2002 - 19:54 #4
hmm, jeg må lige prøve det an!
Avatar billede boooboo Nybegynder
18. november 2002 - 19:56 #5
Hvis du ikke har mulighed for hverken at bruge ASP eller PHP, kan du bruge Javascript, men der er sikkerheden heller ikke ligefrem i top...

Her er et direkte link til det: http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/
Avatar billede dvl Nybegynder
18. november 2002 - 20:03 #6
det er ikke noget tip top, så jeg går med Javascriptet