Avatar billede l337caps Nybegynder
18. november 2002 - 17:12 Der er 4 kommentarer

public void main???

heysan igen,

hvad betyder den første sætning, f.eks.:" public void Page_Load(object sender, EventArgs e)" egenligt talt? nogen der har en hjemmeside hvor man kan se en oversigt over hvilke muligheder der er tilgængeligehvad og hvad de forskellige gør?

Mvh
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. november 2002 - 17:16 #1
Det betyder frit oversat at det er en offentlig (tilgængelig) funktion der ikke returnerere noget (void) med navnet Page_Load og parametrene sender af typen object og e af typen EventArgs

Sammenhængen mellem public, private, shared og protected funktioner er svjh. forklaret i ASP.NET Quickstarts som du kan finde på http://www.gotdotnet.com
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
18. november 2002 - 17:17 #2
Public void Page_Load betyder at du har en Offentlig metode, som skal returnere "Void" - det vil sige ingenting.
At metoden er "Public" betyder, at alle andre klasser og metoder i dit program kan benytte sig af denne metode.

En metode kunne også se således ud:

Private string newString(string oldString)

Denne metode tilbagesender en streng. Så hvis du f.eks skrev:

string minStreng = newString("Min gamle Streng");

Så vil "minStreng" indeholde sætningen "Min gamle Streng"

At den er "Private" betyder, at kun metoder inde for den samme klasse kan benytte sig af den.

Jeg ved ikke præcis hvor du kan finde en liste, men køb dig istedet en god C# bog. Den fortæller dig i detaljer hvordan du kommer igang med dette fantastiske nye sprog!

Mvh,

Thomas Regin.
Avatar billede roger Nybegynder
18. november 2002 - 17:21 #3
Den metode bliver kaldt når din side loades.... Mht. oversigt, så er der en oversigt over hvert objekt og dets members, og husk på at Page er også et objekt.
Avatar billede cynosure Nybegynder
18. november 2002 - 23:20 #4
For at være endnu mere præcis end det der helt rigtigt allerede er sagt, er metoden faktisk også en event.. Det vil sige at metoden bliver kaldt på baggrund af en handling (af en bruger eller af systemet, muligvis OS)... For at gå lidt mere i dybden med det, er det faktisk den udstillede den af en delegate metode : public delegate void MyEventHandler(Object s, EventArgs e).. Metoden skal overholde det nøjagtige samme navn, og samme 'udstilling'.. Dette sker internt i maven på .NET i de events (de metoder) som du ser !!

Du kan lave dine egne events, eller du kan benytte de i forvejen udstillede (dem som dit OS fanger).. Du lægger et event til dit objekt på følgende måde : app.BeginRequest += new EventHandler(OnBeginRequest);
Eller i det tilfælde du spurgte om

app.BeginRequest += new EventHandler(Page_Load);

/thor