Avatar billede cdc Novice
18. november 2002 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

cgi vil ikke afviikles

Har et cgi password script på en side.

Nu skal jeg så bruge det på en unix server, så for jeg problemer.
kan lese på support siden at jeg skal bruge #!/www/taifu.dk/web/ i starten af scriptet, men det hjælper heller ikke.

jeg for denne fejl:

CGIWrap encountered an error while attempting to execute this script:

Error Message: Permission denied
Error Number: 13
This message usually indicates there is a problem with the script itself. Often this indicates either that the #! line of the script is incorrect, or the script was uploaded in binary mode instead of ascii mode. Check to make sure that the script does not have control-M's at the end of every line. That will prevent it from executing. An easy fix that takes care of this most of the time is to put '#!/.../perl --' instead of '#!/.../perl' on the first line of the script. This is typically a problem if the script was edited or uploaded from a DOS/Windows/Macintosh station to a unix based server.
If you are not the owner of this script, please forward this error and the URL that caused it to the script owner. That is often the component in the URL right after /cgiwrap/.

-->/cdc
Avatar billede metaph Nybegynder
20. november 2002 - 12:36 #1
Har du prøvet #!/www/taifu.dk/web/perl ?
Avatar billede cdc Novice
20. november 2002 - 12:48 #2
jepps
Avatar billede cdc Novice
23. november 2002 - 14:02 #3
lukker