Avatar billede suhail Nybegynder
18. november 2002 - 10:44 Der er 3 kommentarer

kodeforklaring, skal bruges til eksamen

har en kode som man bruges til at ligge produkter i kurven og sende den, men kan slet ikke forstå ikke koden, vil være rart hvis nogen kunne forklar koden til punkt til punkt:

<!--Når bestil knap submittes - produkt til normalpris-->
<%
    Session("pronr"+Request.Form("pronr"))=""+Request.Form("pronr");
  Session("antal"+Request.Form("pronr"))=""+Request.Form("antal");
%>
<!-- Hvis det er en kampagne -->
<%
    Session("pronr1"+Request.QueryString("pronr"))=""+Request.QueryString("pronr");
    Session("antal"+Request.QueryString("pronr"))="1";
    Session("rabat"+Request.QueryString("pronr"))=""+Request.QueryString("rabat");
%>

<!-- Indkøbskurv -->

<%//Løber  alle produkter igennem indtil EOF
    while(!sekurv.EOF)
    {
      //Hvis det er kampagne pris
      if(Session("pronr1"+sekurv("produktnr"))==sekurv("produktnr"))
        {
            //Beregnes rabat på produktet
            tal0=sekurv("pris")*Session("rabat"+sekurv("produktnr"));
              tal1=tal0/100;
                tal2=tal1*Session("antal"+sekurv("produktnr"));
                tal3=sekurv("pris")*Session("antal"+sekurv("produktnr"));
                total=tal3-tal2;%>
                <%

                  tal=tal+total;
                    Session("total")=tal;%>
    <%}
        sekurv.MoveNext();
  }%>

    <!-- Bestilling skal gemmes nu-->

<%    //det når Zubir logger ind
        nr=""+Session("nr");

        //Når der submittes fra forrige form
        if(Request.Form("bestil")=="Send")
        {
            //Først oprettes bestilling
                bestil=Conn.execute("insert into bestilling(kundenr,dato,total)values('"+Session("nr")+"','"+dagensdato()+"','"+Session("total")+"')");
                rab=0;
                //Udvælges MAX bestillingnr fra betsilling
                valgbnr=Conn.execute("select bestillingnr from bestilling where bestillingnr=(select MAX(bestillingnr) from bestilling)");
                bnr=""+valgbnr("bestillingnr");

                tjek=Conn.execute("select * from produkt");
              while(!tjek.EOF)
                {
                      // Hvis det er kampagne
                            if(Session("pronr1"+tjek("produktnr"))==tjek("produktnr"))
                            {
                                rabat=""+Session("rabat"+tjek("produktnr"));

                                    //bestillingslinie oprettes med den bestillingnr der er udvalgt fra bestilling
                                  line="insert into bestillinglinie(bestillingnr,produktnr,antal,rabat,pris)";
                                line=line+" values('"+bnr+"',";
                                    line=line+" '"+Session("pronr1"+tjek("produktnr"))+"',";
                                    line=line+" '"+Session("antal"+tjek("produktnr"))+"',";
                                    line=line+" '"+rabat+"',";
                                    line=line+" '"+Session("pris"+tjek("produktnr"))+"')";
                                  linie=Conn.execute(line);

                                    //Session sættes til null
                                    Session("pronr1"+tjek("produktnr"))=null;
                                    Session("rabat"+tjek("produktnr"))=null;

                                    tjek.MoveNext();
                            }
                            else tjek.MoveNext();
                }
%>
Avatar billede benson Nybegynder
18. november 2002 - 10:50 #1
Du må ikke stille det samme spørgsmål 2 gange ! Folk der ved noget om ASP har allerede set dit spørgsmål !

Du skal derfor være tålmodig og se om der er nogen der vil svare dig. !

Men ! Generelt er der ikke ret mange der vil hjælpe med eksamensprojekter !
Benson
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 11:24 #2
den er jo forkleret i koden, med bemærkninger
Avatar billede suhail Nybegynder
18. november 2002 - 12:58 #3
ja, men jeg vil gerne vide hvad der sker i de enkelte kodelinier.