Avatar billede bmo Nybegynder
11. oktober 2000 - 09:02 Der er 7 kommentarer

Opslag i Concorde XAL via ODBC

Jeg har installeret en ODBC driver til Concorde XAL og kan godt lave opslag i vores Concorde-database når jeg f.eks. anvender \"winsql\".

Hvis jeg derimod prøver at oprette en forbindelse via ASP (Jeg anvender Personal Web Server) med følgende komandoer:

<HTML><HEAD>
<TITLE>Henter data fra Concorde</TITLE>
</HEAD>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DSN=odbcxal;UID=XXX;PWD=\"
sql = \"select * from sagpost\"
Set RS = Conn.Execute(sql)
%>
<%  Do While not RS.eof %>
......

Får jeg følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'
[Simba][Simba ODBC Driver][Codebase File Library]Missing File, C_TXTDAT.*
/proj/sag/post.asp, line 6

Selvom der findes en fil med navnet C_txtdat.dk i samme bibliotek som Databasefilen: \"C_data.dat\".
Er der nogen som kender en løsning
/bjarni
Avatar billede meyer Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:36 #1
Kan desværre ikke hjælpe da jeg ikke har den ODBCdriver - men lytter da med da det er et interessant emne :-)
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
09. november 2000 - 23:58 #2
Jeg har faktisk oplevet den fejl før ... hvad var det nu det skyldes... hmmm.. jeg prøver lige at komme i tanke om det !
Avatar billede beasto Nybegynder
27. november 2000 - 09:56 #3
Jeg har samme fejl, og jeg har rent faktisk talt med en supporter fra Dumgaard. Som mente at jeg skulle installere MS dataaccess fra office cd´en (x:\\valuepak\\dataacc\\) det har jeg så lige prøvet!  - Det ser ikke ud til at virke men det kan jo være det bare er min maskine ??!? - Jeg har heller ikke genstartet den endnu.

- Hvis nogen for det til at virke så giv lige et pip !

/Beast
Avatar billede prestmark Nybegynder
11. december 2000 - 17:52 #4
Ver.: 2.01 ODBC driver til XAL, virker kun
med max ADO 1.5 på NT serveren!
Findes der mon en nyere ODBC driver til XAL ?

/Prestmark
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
12. december 2000 - 14:22 #5
Jeg kom lige i tanke om noget... Fejlen opstår hos mig hvis det netværksdrev som Concorde er installeret på ikke er shared... eller noget i den stil... ;)

/thomas
Avatar billede xal Nybegynder
08. januar 2001 - 14:49 #6
Jeg har samme problem ! (NT 4.0 - ADO connection i Excel VBA)

Jeg har kun AD= 2.0 og oppover !

Kan noen hjelpe meg ?

/Rolf
Avatar billede mre Nybegynder
17. juni 2003 - 23:06 #7
Jeg har samme problem med C_TXTDAT.* Kører på W2K server. Kan uden problemer hente data til Excel, men ikke via ASP.
Var der nogen der fandt en løsning på problemet ?

Venlig hilsen

Michael Rasmussen