Avatar billede ferocius Nybegynder
16. november 2002 - 22:19 Der er 11 kommentarer

audigy2 i linux

Hej, jeg ville lige høre om der var nogle der kendte noget til audigy2 i linux... jeg har prøvet de alm SB live drivers osv men det virker ikke.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at få det til at virke?
Det er jo et rimeligt nyt kort, og på Soundblaster.com har de ikke engang drivers til windows :/
Avatar billede noem Nybegynder
18. november 2002 - 20:09 #1
du skal bruge emu10k1
Avatar billede ferocius Nybegynder
18. november 2002 - 20:15 #2
Har jeg prøvet.. syntes ikke jeg kan få dem til at virke :(
Avatar billede noem Nybegynder
18. november 2002 - 20:16 #3
dvs med 'modconf' eller 'modprobe emu10k1'
Avatar billede noem Nybegynder
18. november 2002 - 20:17 #4
hvordan virker ikke ? får du en fejl
Avatar billede ferocius Nybegynder
18. november 2002 - 20:53 #5
Jamen den siger bare at lydkirtet ikke er configureret eller, ikke virker når jeg prøvet at spille noget lyd i X.
Avatar billede ferocius Nybegynder
18. november 2002 - 20:57 #6
Lydkortet skulle der så lige stå
Avatar billede ferocius Nybegynder
18. november 2002 - 22:03 #7
Du skulle ikke have en eller ande HOWTO eller noget ? :)
Det er sikkert mig der kager rundt i det :|
Avatar billede noem Nybegynder
19. november 2002 - 14:18 #8
www.debianguiden.dk

ps hvis den ikke laver fejl ved modprobing af emu10k1 manger du sikkert bareat adde din bruger til gruppen audio... det kan du altsammen læse om i debianguinde
Avatar billede ferocius Nybegynder
19. november 2002 - 22:20 #9
Nope... har prøvet og det virker heller ikke som root
Avatar billede abpdk Nybegynder
07. december 2002 - 04:27 #10
Har selv siddet og leget lidt med mit SBLive! kort i Linux. Det er godt nok ikke Audigy men det er stadig emu10K1 modulet der skal bruges. Jeg fik så godt nok lyden til at virke hos root temmelig nemt, men jeg havde en fandens masse bøvl med at få de andre brugere til at kunne bruge lydkortet. I sidste ende måtte jeg kompilerer en ny kerne der direkte understøttedede det (altså IKKE som modul), men nu virker det hele også perfekt. Måske du skulle prøve det.
Avatar billede ferocius Nybegynder
08. december 2002 - 21:52 #11
Før havde jeg et SB live selv.. det var ikke svært overhovedet.. Du skal bare adde brugerne til gruppen "sound" så virker det :)
Men aligevel kan jeg ikke få det her til at virke...