Avatar billede sobo Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Langsom opstart af Win98SE

Om formiddagen startede min PC rimelig hurtigt. Samme eftermiddag købte jeg netkort nr. 2 (Sandberg)og RAM klods nr.2 (128MB)åbnede maskinen og installerede netkort og RAM klods. (Der er alstså nu 2 Sandberg netkort i maskinen).Jeg samlede maskinen og startede \"dyret\".

Nu er opstart tiden på computeren nærmest fordoblet!? Jeg har kontrolleret på mit ur, at det tager (præcist) 3 min. før jeg står på skrivebordet - det er jo nærmest en evighed.

Det tager ganske få sekunder (ca.5), når jeg lukker computeren ned.

Nogle forslag til, hvorfor opstart tiden pludselig er blevet fordoblet.

Mvh

Avatar billede xlord Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:48 #1
det kan skyldes at du ikke har været inde og give dine kort en ip adresse dette kan godt forlænge opstarten da den så leder efter en server til at give den en ip adresse, og du har sikret dig at der ikke er noget der konflikter

prøv at køre ASD fra kør, eller SFC.
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:49 #2
Prøv bare at afinstaller alle netværksprotocoller...
Hvis du altså ikke bruger dem
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:49 #3
- simon
Avatar billede slashman Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:58 #4
Enig med xlord.
Jeg formoder du har 2 netkort for at dele en internet forbindelse. Sät netkort 1 ( til internet ) til IP 192.168.0.1 og nr 2 ( til \'internt\' net ) til 192.168.0.2.
Det er i övrigt en god ide at köbe FORSKELLIGE netkort for lettere at kunne holde styr på dette.
Det er muligt at modifice, så de står forskelligt i kontrol panel, lad mig vide om du er intresseret i det.
Avatar billede sobo Nybegynder
11. oktober 2000 - 18:17 #5
Der er altså meget der tyder på at det er netkortene, der bruger tiden.

Jeg har to netkort fordi jeg skal lave et lille lokalt net, således at min kærestes computer kan dele Internetopkoblingen og printeren med min computer.

Det andet netkort bliver brugt i forbindelse med vores nye DSL-forbindelse til Cybercity.

Netkortene er fuldstændig ens. To Sandberg kort i min computer og et Sandberg kort i kærestens computer.

Jeg er interesseret i at få indsigt i, hvordan man modificerer kortene, så de står forskelligt i kontrol panel, således at jeg kan kende forskel på kortene.

Mit netkort til DSL-forbindelsen til Cybercity skal ikke have tildelt en IP addresse, men skal sættes til \"Hent automatisk\"

Mine netkort til mit lille hjemme-net, skal selvfølgelig have tildelt en IP addresse. Hvordan?

Mvh
:-)

Avatar billede slashman Nybegynder
11. oktober 2000 - 18:26 #6
Metoden til at omdöbe et netkort :
>>>>>>>>>>>>>

Make a COPY of the driver floppy that comes with your NIC.
Find the Windows driver folder on the floppy (usually labeled WIN95) and find the .inf file.
Right-click on the file and select Open.
Find the string \"DeviceDesc\" in the .inf file. You may find a number of lines in the file that have this string in them. Keep looking until you see a line that has just has the name of the device in quotes.  Here are some examples of what you might see in different .inf files:
USB\\VID_0565&PID_0005.DeviceDesc = \"LINKSYS USB Network Adapter\"

kHomeFreePCMCIADeviceDesc = \"Diamond Multimedia HomeFree PC Card\"

Add (nic1) to the DeviceDesc string Don\'t change any other information in the file!!. Save and close the file.
Install the first NIC using the disk.
NOTE you may need to delete the existing driver and use the \"Add New Hardware\" Control Panel if Plug and Play doesn\'t prompt you to select a driver when it finds your card.
Repeat Steps 2-6, but add (nic2) to the driver\'s name and then install the second NIC.
>>>>>>>>>>
Klippet fra http://www.practicallynetworked.com/sharing/sharing.htm der er en virkelig god ressouce omkring delt internet forbindelse
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:26 #7
det er netkortet der sinker computeren, prøv at afinstallere og se!