Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 10:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tell target til movie clip i anden flash fil...i anden html frame

jeg har tidligere postet og fået GODT svar på dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/235510

Det går ud pa at få en kommando fra en falsh fil til en anden flash fil i en anden html frame. Det var oprindeligt bare at få flash fil 2 til at køre....det virker fint nok med at kalde et script i html siden:

function ud(){
parent.menu.document.midtflash.SetVariable("msn", 10);
parent.menu.document.midtflash.Play();
}

Men nu er mit problem så at jeg skal have en function der kan få en movieclip inde i flash fil 2 til at gotoandplay frame 30......kan det lade sig gøre??? jeg er ikke så skarp på actionscriptet i funktionen med har prøvet dette:

function ud2(){
parent.menu.document.midtflash.tellTarget("_root.fjernmenu", gotoAndPlay (30));
}

Men det virker ikke.....er det nogen der kan hjælpe??? (midtflash er navnet på flash fil 2.. og fjernmenu er navnet på movieclippet der skal sendes til frame 30)

/morten
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. november 2002 - 11:07 #1
Har du prøvet at lave en cookie styring af din flash fil 2?

Link: http://www.eksperten.dk/spm/192503

Og derefter indsætte følgende i din flash fil 2.

if (dincookie == 1) {
  _root.fjernmenu.gotoAndPlay(30);
}

/per
Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 11:08 #2
jeg vil helst uden om cookies....kan det ikke lade sig gøre at sende den via scriptet i funktionen????
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 09:15 #3
Nå jeg lukker spørgsmålet da det ikke kunne lade sige gøre og jeg fandt en workaround.