Avatar billede bluegenedk Nybegynder
15. november 2002 - 15:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Application værdi på anden server ?

Jeg er ved at programmere et større web projekt, dette er opdelt på op mod 3 servere (1 server til Client, 1 server til Admin og config og til sidst 1 database server)

Jeg jeg så først og fremmest nogen Application() værdier som er oprettet på Config/Admin serveren.

Jeg skal så bruge disse på den server som kører clienten - hvordan får jeg disse requested fra config/admin serveren, - alså jeg skal skal bruge nogen Applications Vars som er oprettet på en anden server.

Og kan dette i det hele taget lade sig gøre ?
Avatar billede coltau Juniormester
16. november 2002 - 11:56 #1
På server1 kan du ikke aflæses applicationvariable fra server2. Det samme gælder for sessionsvariable.

Den brguger der logger sig ind på systemet vil få mindst 2 sessioner - en på hver server og det bliver i sig selv svært for dig som programmør og holde styr på det.

MEN du kan overføre variable mellem de forskellige applicationer/sessioner via forms eller via DB.

I dit tlfælde vil jeg helt afgjort anvende databasen. Lave en eller flere tabeller der indeholder de nødvendige variable for den enkelte bruger mens han er på i stedet for at bruge applications- og sessionsvariable. Det eneste du så skal holde styr på er en eller anden form for bruger ID som jo skal være ens i de 2 sessioner.

Jeg ser bort fra server3 (med databasen) da det ikke nødvendigvis skal anvendes sessionsvariable på den. Det er vel nok med et masterbrugernavn og password for alle brugere så din asp-koder kan få adgang til DB.
Avatar billede bluegenedk Nybegynder
10. december 2002 - 10:23 #2
Well, jeg har sådan set nogen ret store databaser i forvejen og de samarbejder allerede omkring forskellige opgaver, det var nu mere det ang Application() jeg søgte, men nu har jeg selv udviklet et komponent så det kan lade sig gøre :)