Avatar billede willum Nybegynder
15. november 2002 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Web access udefra

Hey all.

Jeg ligger og roder lidt med webmail på Domino R5, og har fået det til at spille internt via http://servernavn:8080.
Det vil desværre ikke virke eksternt selvom jeg har sat firewall op til at forwarde http://mail.xxxxxx.com:8080 til den interne IP-adresse.

Nogen der kan hjælpe?

Willum
Avatar billede wise Seniormester
15. november 2002 - 15:19 #1
Hmmm, svært at sige, men hvis det virker internt og ikke eksternt ville jeg umiddelbart sige at det var et firewall issue....
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
15. november 2002 - 15:21 #2
Oversætter din firewall porten fra 8080 til 80 ??
Domino lytter web på 80 med mindre du ændre opsætningen til fx. 8080.
(kan ikke huske hvordan dette gøres)
Omvendt skal din firewall oversætte serverens kommunikation på port 8080 til 80.

Men det burde også kunne klares ved at ændre Dominoens opsætning således at den kører web-kommunikation på port 8080.
Avatar billede willum Nybegynder
15. november 2002 - 15:26 #3
Den er sat op til webkommunikation, og min firewall gør det her "ipmasqadm portfw -a -P tcp -L ip.add.re.sse 8080 -R ip.add.re.sse 8080".
Avatar billede willum Nybegynder
15. november 2002 - 15:26 #4
Hvad skal der være i Server dokumentet under "Internet protocols->HTTP->Bacics->Host names"?
Avatar billede jogii Nybegynder
15. november 2002 - 16:22 #5
Det er lidt underordnet hvad der står i det "Host names" felt. Det bliver kun brugt når serveren selv skal finde på et navn at putte i en URL.

Er der andet end webmail du kan teste med, f.eks. en simpel database uden adgangskontrol?
Har du hul igennem via SMTP port 25?

//Jörg
Avatar billede willum Nybegynder
15. november 2002 - 21:57 #6
Ja, der er installeret en dominoserver på den anden side der spiller 100%. Jeg kan heller ikke få hul til en base. Det den går er at den kalder en base som indeholder et billed med nogle hotspots på.

Willum
Avatar billede willum Nybegynder
18. november 2002 - 09:20 #7
Det viser sig at problemet er at firewall ikke kan klare en request "inhouse", den spillede hjemmefra, men tak for hjælpen til alle dem som kom med gode forslag.

Willum