Avatar billede hbuus Nybegynder
15. november 2002 - 09:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Én genvej til to genveje

Hej

Jeg har brug for at kunne kalde to genveje lige efter hinanden, men det skal gøres på én gang.

Altså lige som et Batch-job, hvor to kommandoer/programmer kan kaldes lige efter hinanden.

Er det muligt at koble to genveje sammen i én ?

I visse Batch-job kan kommandoen Start anvendes, og i andre Batch-job kan Call anvendes til at kalde et andet Batch-job. Men hvad med to genveje, kan de kaldes vha. en enkelt genvej ?

Årsagen er den, at det første kald skal sætte en parameter, mens det andet kald skal køre et program, der skal udnytte det første programs parameter.

Det haster lidt, så derfor 200 point.
Avatar billede onki Nybegynder
15. november 2002 - 09:44 #1
Du kan gøre det med en bat-fil, hvor du henviser til de to exe-filer (og ikke genvejene).
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 09:45 #2
Nej, det kan ikke lade sig gøre. Du kan kun kalde en batchfil, der starter de andre programmer, hvilket også er bedre, fordi at med en batchfil kan du teste om det første program blev startet korrekt, før du starter det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 09:46 #3
>> før du starter det.
skulle have været
før du starter det andet.
Avatar billede onki Nybegynder
15. november 2002 - 09:49 #4
Hvis det var et svar, tjaa så er mit også.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 09:50 #5
onki >> din kommentar var ikke på skærmen da jeg sendte. Ellers havde jeg også sendt som kommentar. *s*
Avatar billede onki Nybegynder
15. november 2002 - 09:56 #6
Det er kun fordi de to navne er meget ens (fister og fister2), og fordi det til syneladene ikke er gået så godt for "fister".
Avatar billede onki Nybegynder
15. november 2002 - 09:56 #7
forkert spørgsmål. UNDSKYLD
Avatar billede hbuus Nybegynder
15. november 2002 - 11:21 #8
Til tonnybrandt

Jeg skal måske lige præcisere, at det er programmet NewProf jeg skal kalde, før jeg kalder Outlook. Altså jeg skal have en ny profil indlæst inden Outlook kaldes.

Kan man evt. kalde Outlook med en ny profil i samme kommando ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:07 #9
Hmm... jeg har ledt og ledt, men har kun kunnet finde denne side, der omhandler parametre:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q182112

Muligvis kan /CheckClient bruges.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:08 #10
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:13 #11
Sorry, misforstod vist det med at det var en NY profil der skulle genereres.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:18 #12
Hvad med denne:
outlook /importprf <path\.prf filename>  Creates an Outlook profile based on the information in the specified .prf file.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q296192
Avatar billede hbuus Nybegynder
15. november 2002 - 12:20 #13
Hej igen Tonnybrandt

Det er ved at være tæt på nu.

Kører jeg først filen Newprof.exe, anvendes filen Default.prf som ligger i Windows-mappen.

Herefter kaldes Outlook, og jeg kan logge ind uden problemer.

Hvis jeg herefter lukker Outlook, og herefter åbner Outlook igen, får jeg en svartid på ca. 1 min. MEN hvis jeg først kører Newprof inden Outlook kaldes, er der kun en ventetid på ca. 2 sek.

Derfor er mit ønske at kunne afvikle Newprof før jeg afvikler Outlook.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:22 #14
Har du prøvet den sidste med /importprf  ?
Avatar billede hbuus Nybegynder
15. november 2002 - 12:26 #15
Ja, og det virker ikke helt efter hensigten.

Jeg skal simpelthen have kaldt Default.prf inden jeg kalder Outlook.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 12:51 #16
Jamen hvad så med batfilen som vi snakkede om fra starten.

start /w <path>\newprof.exe
<path>\outlook.exe

/w switchen skulle gøre det at newprof bliver kørt og lukket inden den fortsætter med outlook.
Avatar billede hbuus Nybegynder
15. november 2002 - 13:09 #17
Hej igen Tonnybrandt

Bingo så var den der. Parameteren /w hjalp.

Tak for hjælpen.

Her kommer dine velfortjente point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2002 - 13:10 #18
Puha.. Takker for point. :-)

Og velbekomme.