Avatar billede benno Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:49 Der er 8 kommentarer

style på inputbox

<div style=\"font-family: Verdana; font-size: 11px\"><form>
<input type=\"text\" name=\"soeg\" style=\"width: 800px;\">
</form></div>

denne kode virker fint i explore men ej i netscape.
man kunne sætte size på input men så bliver boxen lige pludselig super bred. men hvis man fjerner font-family på div stylen er alt fint men det gør ikke for den skal være der.
jeg vil bare finde ud af hvorfor jeg ikke kan size den inputbox når den er inden i en div som har en style med font-family...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:18 #1
NS understøtter ikke styles på input felter!
Avatar billede benno Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:21 #2
Hmmm
så er det da sært at den arver alle atributter fra div\'en.....
men det behøver heller ikke være en style det kan oxo bare være dens size atribut men som skrevet så funker det max ud
Avatar billede benno Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:22 #3
men mon dog man ikke kan sætte en style på den....
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:52 #4
NS understøtter ikke style=\"width: xxx\" på input felter.

Det med at fjerne font-family og så virker det, det forstår jeg ikke.

Kan du tale lidt  l a n g s o m m e r e ?
Avatar billede benno Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:34 #5
det kan jeg da godt.
Mit problem er at:
jeg vil gerne sætte en størrelse på en input box som er i en div.
det kan man oxo godt med dens size attribut.
det ser oxo fint ud i exploren men i netscape bliver den meget længre end man har sat den til. Og det er jo mærkeligt. Den arver forøvrigt stylen fra den div der ligger rundt om den.
fjerner man så \'font-family\' fra stylen i diven , fungere sizen på input boxen ligepludselig fint.

og det er jo lidt sært.
hvis der er nogen der har en løsning på mit problem bliver den den gladeste i verden =)
Avatar billede mpj Nybegynder
14. oktober 2000 - 13:57 #6
Du slutter af med at:
\"fungere sizen på input boxen ligepludselig fint\"
Men jeg har endnu ikke forstået dit problem...
Jeg er nok bare langsom!
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 10:22 #7
hvis du nu læser hvad der står står der:
\"fjerner man så \'font-family\' fra stylen i diven , fungere sizen på input boxen ligepludselig fint. \"
Og den skal ikke arve stylen og den skal være inde i diven MED de styles.
Hvis man sætter font-family på diven uden om bliver input boxen sær!

Avatar billede mpj Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:45 #8
I css atver forkskellige ting fra hinanden...
Fx. Hvis du definerer en H1 til at være rød vil alle H´erne være røde...
Så den arver bare...
En ting du kan prøve at gøre er at du kan definere din style på en inputboks sådan at den har det modsatte af det der er i i din div:

input{
Og så det modsatte af det i div fx:
font-family: verdana;
}

Håber det kunne bruges..