Avatar billede tille Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Findes fil på server

Kan man lave en betingelse med javascript, hvor man spørger om en bestemt fil findes på serveren?

(det jeg vil opnå er, at man når siden åbnes, får et popupvindue med vigtig info, hvis altså filen med info findes, ellers skal der ikke komme nogen popup).

på forhånd tak

PEter

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:11 #1
Jeg tror ikke med JavaScript, men det kan laves ASP (FileSystemObject) der tjekker om filen findes og derefter et script der smider et popup vindue frem, hvis filen er fundet!
Avatar billede tille Nybegynder
10. oktober 2000 - 20:28 #2
øv, min server tilbyder ikke ASP
Avatar billede lecjas Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:20 #3
Hvis du ikke har adgang til serverside funktionalitet, så lav en applet og pak den ind i din HTMLside. Den kan læse og checke for eksistensen af en serverside fil, uden du er afhængig af din udbyder..
Avatar billede tille Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:55 #4
ok nu fik jeg det selv til at spille.

Indrømmet med lidt fusk, men det virker.

her er koden

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript1.2\" SRC=test.js><!--
// --></script>
<script language=\"JavaScript\"><!--
function newWin () {
window.open\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\')
}
// --></script>
</head>
<body onload=\"newWin()\">

det stykke javascript der kommer ind som fil indeholder så, hvis den eksisterer, min egen definition på open:
function open{
}

altså helt tom, og derfor sker der intet ved onload

i deler pointene når i nu gad svare
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
12. oktober 2000 - 09:40 #5
takker!