Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flash rykker grafikken ved alpha-fading??

Hvorfor i alverden opstår der fejl hvis man fader et billede, der har den samme position i alle keyframes?? Hvis jeg fader et billede ind eller ud, så rykker den nogle gange fx. halvdelen af billedet en enkelt pixel til den ene side... hvorfor??? Jeg har checket movien og der er ganske enkelt ikke nogen logisk grund - hjælp?
Avatar billede powder Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:23 #1
Prøv at trykke \"ctrl\" + \"alt\" + \"i\". Så kommer der en lille boks frem. Der er dimensionerne på det stykke grafik du markere.

Prøv at marker de forskellige stykker grafik i de forskellige frames og tjek om de alle står til 100% eller har samme dimensioner.

Hvis de ikke har kan de godt finde på at rykke sig en enkel pixel.

Hvis det ikke virker, så start med det første stykke grafik og kopier det. Slet derefter det næste og \"Paste in place\", så er du rimelig sikker på at det stykke grafik er identisk med det foregående.

Bagefter laver du så din alpha effekt og din tweening.

Nogle gange er det lidt lettere at \"starte forfra\" hvis der er noget der driller.

God Arbejdslyst.

\'Powder
Avatar billede powder Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:24 #2
Husk hvis du skal ændre dimensionerne og du skal bruge kommasepareret tal f.eks. 153.5 så må du ikke bruge kommaer, men brug punktummer istedet.

\'Powder

:)
Avatar billede allandk Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:28 #3
Det er ganske enkelt i fejl i Flash 4.

Den laver en slags fake-break apart-funktion. Løsningen er at placere alle dine dumps, også dem du omdanner til symboler når de skal fades, til 0,0.

Det er IKKE nok at centrere dem. Du kan i stedet markere dit billede, trykke Ctrl+K og vælge en \"op\" og \"venstre\" position. Husk at hak Align to Page af.

ab :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:38 #4
Desværre er det også en fejl i Flash 5, som er den version vi bruger her på arbejdet... ak! Jeg laver lige en test med de råd du gav, AllanDK. Stor respekt herfra.
Avatar billede allandk Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:48 #5
Fremgangmåden virker heldigvis også i 5\'eren.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:52 #6
Hej holmgaard4,

Virker det for dig?

ab :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
16. oktober 2000 - 10:14 #7
Har ikke fået det prøvet endnu desværre, var til 3D Festival i København i sidste uge såeh... men, jeg vil godt give dig mine point, for det er det bedste svar der er blevet givet!
Avatar billede allandk Nybegynder
16. oktober 2000 - 10:55 #8
Coolio - så fik du måske hilst på manden fra Hollow?

àb :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:02 #9
check din email...
Avatar billede allandk Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:08 #10
Takker :-)

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:08 #11
Det er vel dig med paprøret LOL...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:24 #12
Nej... det er mig bag kameraet! :-)
Avatar billede allandk Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:29 #13
Naturligvis ;-)