Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 13:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kig lige på denne

Jeg skal lige have et par andre øjne til at kigge på denne stump kode. Jeg kan ikke finde syntaksfejlen.

func = Request.QueryString("func")

    if func = "update" then
        objConn.Execute ("UPDATE tilstand where navn=" & request.form("person") & SET knap = '" & Request.Form("knap") _
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & ";")
else

strinfo = "select * from tilstand"

set inform = objConn.execute(strinfo)
end if
Avatar billede di8leva Nybegynder
14. november 2002 - 13:21 #1
objConn.Execute ("UPDATE tilstand where navn=" & request.form("person") & SET knap = '" & Request.Form("knap") _
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & ";")

---------------->

objConn.Execute ("UPDATE tilstand where navn=" & request.form("person") & " SET knap = '" & Request.Form("knap") _
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & ";")
Avatar billede di8leva Nybegynder
14. november 2002 - 13:23 #2
objConn.Execute ("UPDATE tilstand where navn=" & request.form("person") & SET knap = '" & Request.Form("knap") _  <---- hvad er det ('_') till før?
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _ <--- og her
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & ";")
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 13:29 #3
Med _ kan man knække strengen så man bedre kan overskue strengen.
Avatar billede di8leva Nybegynder
14. november 2002 - 13:31 #4
oki =)

virker det nu? med en " lige innan SET knap  ?
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 13:32 #5
Har lige prøvet, men uden den store succes.
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. november 2002 - 13:33 #6
Der manglede en quote i sidste line (hvis ellers tid er defineret som en tekststreng i databasen. Ellers ksla der bruges # isf '))
& "', tid = '" & Request.Form("tid") & "';")
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 14:00 #7
Alle felter er tekststrenge. Har indsat quote, men der der stadig fejl i update-sætningen.
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. november 2002 - 14:10 #8
Hvilken fejlmeddelelse?

Må jeg se response.write af din SQL
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 14:16 #9
Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Der er en syntaksfejl i UPDATE-sætningen.
test1.asp, line 18

sådan ser SQL-sætningen ud udskrevet:
UPDATE tilstand where navn=jfn SET knap = 'hjm', destination = '', tid = '';
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. november 2002 - 14:36 #10
...der mangler ' omkring jfn

objConn.Execute ("UPDATE tilstand where navn='" & request.form("person") & "' SET knap = '" & Request.Form("knap") _
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & "';")
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 14:55 #11
Jeg har nu sat ' omkring jfn plus givet lov til null længde i databasen, hvis det skale have nogen indflydelse, men det virker stadigvæk ikke?
Avatar billede di8leva Nybegynder
14. november 2002 - 15:05 #12
hvis du først gør:
var SQL = UPDATE tilstand where navn=" & request.form("person") & SET knap = '" & Request.Form("knap") _
                            & "', destination  = '" & Request.Form("dest") _
                            & "', tid = '" & Request.Form("tid") & ";";
og skriver den ud, så kan vi nemt hitta fejlet...
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 15:13 #13
jeg godt nok lige skrevet den ud, men her er den igen:

UPDATE tilstand where navn='jfn' SET knap = 'hjm', destination = '', tid = '';
Avatar billede bredum Nybegynder
14. november 2002 - 15:18 #14
Avatar billede bredum Nybegynder
14. november 2002 - 15:19 #15
det hedder:
update "din tabel" (a, b) values(a,b) WHERE variabel = værdi
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. november 2002 - 15:31 #16
bredum> nu skal vi ikek blive mere forvirrede end vi var i forvejen. Men du har ret i, at WHERE-clause'n skal flyttes hen til sidst

UPDATE tilstand SET knap = 'hjm', destination = '', tid = ''
WHERE navn='jfn' ;
Avatar billede frank1973 Nybegynder
14. november 2002 - 15:51 #17
Tak bredum, det hjalp. De 15 point giver jeg til bredum, da der ikke er så mange at give af. Men tak til jer andre for forsøget.