Avatar billede linda_b Nybegynder
14. november 2002 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med at boote fra harddisk!!

Min computer kan ikke boote fra min harddisk... Får bare en meddelelse der siger "PRESS A KEY TO REBOOT" Det har fungeret fint før, men efter jeg har haft den ovre i en anden computer virker det ikke mere.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. november 2002 - 13:08 #1
Prøv at boote op på en Windows 9x startdiskette og kør FDISK /MBR
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2002 - 13:13 #2
Start i fejlsikret tilstand og kør en scandisk.
Avatar billede linda_b Nybegynder
14. november 2002 - 13:22 #3
hwa_26 >> Hvordan gør jeg det?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. november 2002 - 13:27 #4
Har du en startdiskette? Eller adgang til en maskine der kører Windows 98 eller ME? SÅ kan du lave disketten.
Avatar billede linda_b Nybegynder
14. november 2002 - 13:30 #5
Jeg har ikke en startdiskette, og jeg har kun adgang til en computer der kører win xp
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
14. november 2002 - 13:39 #6
Håber du har prøvet at bruge fdisk før...
Det krævet godt nok at du har en eller anden form for boot diskette... Men så skal du gå ind i fdisk og se efter om det er den rigtige partition som er arktiv, og ikke en anden partition.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. november 2002 - 13:43 #7
Du kan hente en startdiskette her:
http://webpromo-inc.com/bootdisksite/win98.asp
Avatar billede linda_b Nybegynder
14. november 2002 - 13:58 #8
Fik det til at virke.. fandt nogle disketter med Partition Magic på og så kørte jeg det.. men tak for hjælpen
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. november 2002 - 14:05 #9
Fedt nok... :-)