Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overføre resultatet af en forespørgsel til Outlook

Kan man overføre resultatet (i form af en masse e-mail adresser)af en forespøgsel til feltet bcc i Outlook?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:13 #1
Du sende direkte som bcc fra Access. Er det godt nok
Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:58 #2
Nej brugerne skal kunne vedhæfte filer mv. og skal kunne redigere mailen før den sendes.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:29 #3
Det lyder som om det er en adressebog du vil lave. Hvorfor så ikke lave det hele i Outlook\'s adressebog???
Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:52 #4
Fordi det kun er en lille del af personerne der skal kontaktes via e-mail resten skal kontaktes via fax, telefon, brevpost osv.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:02 #5
Det kan du faktisk også gøre i Access altså vedhæfte filer redigere i teksten osv.
Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:05 #6
Det er ikke noget problem at redigere selve meddelelsen fra Access - men hvordan gør jeg det muligt for brugerne at vedhæfte en vilkårlig fil?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:14 #7
Ups der fik jeg lovet for meget, det kan du ikke :-)
Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:18 #8
*hyyyyl* det frygtede jeg! - derfor vil jeg så gerne eksportere e-mail adresserne til outlook! Så kan brugerne vedhæfte derfra!
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:40 #9
Jeg er næsten 100% sikker på at du kan men hvordan det ved jeg desværre ikke
Avatar billede ofj Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:09 #10
Følgende lille rutine sender en åbner en mail i outlook, som sendes når man klikker på Send.

Rutinen køres fra en knap i en formular indeholdende et felt \"E-mail\" som angiver den adresse der sendes til. Indholdet af feltet \"Subject\" kommer til at stå i Subject og indholdet af \"Notes\" kommer til at stå som tekst i selve mailen.

I DoCmd linien kommer \"CC\" til at stå i CC og \"BCC\" i BCC

Så kan du måske selv lave en rutine der samler alle e-mail adresserne og sætter dem ind i CC eller BCC

Private Sub Mail_Click()
On Error GoTo Err_Mail_Click

    Dim stAppName As String
    stAppName = \"C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office\\OUTLOOK.EXE\"

Dim StEmail As String
Dim Headline As String
Dim Notes As String
Dim StrInput As String, StrMsg As String
StEmail = Me![E-Mail]
Headline = Me![Subject]
Notes = Me![Notes]
DoCmd.SendObject , , acFormatRTF, StEmail, \"CC\", \"BCC\", Headline, Notes, True

Exit_Mail_Click:
    Exit Sub

Err_Mail_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Mail_Click

End Sub
Avatar billede knor Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:52 #11
Tak den virker fint, men jeg har hele tiden kunnet få en enkelt adresse, selve teksten mv. eksporteret til Outlook, men kan ikke finde ud af, at hente resultatet af en forespørgsel over!
Avatar billede ofj Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:03 #12
OK, jeg skal prøve at se på det, men der kan godt gå et par dage.
Avatar billede ofj Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:33 #13
OK, her er så en løsning baseret på en forespørgsel \"EMAIL Query\", med feltet \"E-mail\" indeholdende adresserne.

Private Sub Email_Click()
On Error GoTo Err_Email_Click

    Dim stAppName As String, StEmail As String, BCC As String, StBCC As String, x As Integer
    stAppName = \"C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office\\OUTLOOK.EXE\"

    Dim dbs As Database, rst As Recordset, a As Integer
    Set dbs = CurrentDb
    Set rst = dbs.OpenRecordset(\"EMAIL Query\")
    rst.MoveLast
    Debug.Print rst.RecordCount
    Set dbs = Nothing
    a = rst.RecordCount

StEmail = \"MIG SELV@MIG SELV.DK\"
BCC = Me![E-Mail]
StBCC = BCC

For x = 1 To (a - 1)
DoCmd.GoToRecord acDataForm, \"Email\", acNext
BCC = Me![E-Mail]
StBCC = BCC + \";\" + StBCC
Next x

DoCmd.SendObject , , acFormatRTF, StEmail, , StBCC, , , True

Exit_Email_Click:
    Exit Sub

Err_Email_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Email_Click

End Sub

Avatar billede knor Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:38 #14
Jeg har oprettet tabel med feltet \"E-mail\", en forespørgsel \"Email Query\", en formular baseret på forespørgslen med en knap \"Email\", der kører din kode.

Desværre får jeg feljmeddelelsen Objektet Email er ikke åbent + en smøre om at \"Argumentet objektnavn for metoden GoToRecord... angiver et objekt der er lukket.

Gør jeg noget forkert?

Avatar billede knor Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:43 #15
*Hurra* - Har selv fundet fejlen! Min formular skal selvfølgelig hedde Email. Tusind tak for hjælpen - det virker helt perfekt!!