Avatar billede bungymandk Nybegynder
13. november 2002 - 19:43 Der er 18 kommentarer

pc til minidisk

jeg har fået et lydkort med en digital udgang, har i forvejen en minidiskafspiller med samme ud og indgang, så var det jeg tænkte, selfølgelig må jeg kunne lægge musik direkte ud til minidisken digitalt, men ak så nemt skulle det ikke gå, kan ikke få den digitale udgang til at virke, skal den aktiveres på nogen måde eller skall man have et bestemt program måske?? håber nogen har erfaringer med dette..
Avatar billede sekam Nybegynder
13. november 2002 - 19:56 #1
Den skal normalt aktiveres. Kig under lydindstillinger - Avanceret.

Kig evt. også på E. http://www.eksperten.dk/find.phtml?words=minidisc&method=and&sort=score&catid=0
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. november 2002 - 20:40 #2
Jeg har ogaå et lydkort med digital udgang samt en minidisk med digital indgang. Udgangen på mit skulle ikke aktiveres.

Jeg havde ikke nogle problemer med at lægge musik over på minidisken.

Afspil i f.eks. winamp, optag på minidisk.

Hvis du kan vælge mellem digital eller analog på din minidisk, så vælg digital så laver den også selv ophold imellem nummerene.

Men hvilket lydkort har du ?
Avatar billede bungymandk Nybegynder
15. november 2002 - 22:04 #3
mit lydkort er et aureal vortex 2 a3d, og jeg har prøvet at stille på digital og afspille med winamp men den siger bare can´t record, skulle der iøvrigt ikke komme lyssignal igennem kablet fra lydkortet ??
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. november 2002 - 22:27 #4
Jo i det digitale kabel skal der komme lys, går der ikke det ?
Avatar billede bungymandk Nybegynder
15. november 2002 - 22:33 #5
nej det gør det nemlig ikke
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. november 2002 - 22:50 #6
Du har de nyeste driver. Tjek både producentens hjemmeside, men især også microsoft update siden til windows.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. november 2002 - 22:52 #7
Jeg har fundet en side der har driver til vortex 2 og a3d.

http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_v29x.htm
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. november 2002 - 22:58 #8
Hvilket OS køre du med.

For jeg synes kun jeg kan finde drivere til og med windows 98.
Avatar billede bungymandk Nybegynder
15. november 2002 - 23:19 #9
jeg kører med xp, og ja jeg har også problemer med at finde en driver til xp. lydkortet fungerer ellerm men kan det være driveren der gør at jeg ikke får det digitale signal ?
Avatar billede bungymandk Nybegynder
15. november 2002 - 23:22 #10
til lsskaarup når jeg prøver at downloade den driver du linkede til siger den
DOWNLOAD ERROR!

The file you attempted to download was linked illegally from another site
år jeg prøver at downloade den driver du linkede til siger den
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
16. november 2002 - 11:49 #11
Det kan godt tænkes at det er driverens skyld. Jeg har fundet en anden side, du kan prøve at downloade fra, http://www.voodoofiles.com/1397
Avatar billede bungymandk Nybegynder
16. november 2002 - 13:15 #12
takker jeg prøver lige den der
Avatar billede bungymandk Nybegynder
17. november 2002 - 13:30 #13
desværre jeg har prøvet at opdatere driveren, men den vil ikke erstatte nuværende driver med den nye så jeg roder videre
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. november 2002 - 13:55 #14
Prøv at afinstaller den nuværende først.
Avatar billede jkragh Nybegynder
27. november 2002 - 19:40 #15
Har du tjekket hvilken type digital ud du har? (eks. s/pdif, AES/EBU, ADAT OPT.?)Din ind og ud skal matche!!! også på sync clock!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. november 2002 - 15:33 #16
hvordan går det ?
Avatar billede bungymandk Nybegynder
28. november 2002 - 17:54 #17
tja nu skal jeg lige tjekke jkragh´s indlæg, i skal nok høre
Avatar billede jkragh Nybegynder
01. december 2002 - 17:46 #18
Har du tjekket dine I/O?