Avatar billede jesperc5 Nybegynder
13. november 2002 - 18:47 Der er 10 kommentarer

PHP - Send formular

Hejsa alle Jer Xperter!

Jeg er ved at lave en formular til min hjemmeside, hvor man kan indtaste nogle oplysninger, og så trykke på send. Herefter trykker man på send og så BURDE den sendes til min mail adresse.

Desværre virker det ikke helt optimalt. Jeg har kun modtaget en mail 1 gang! og den ene gang var der intet i min mail. Er det noget med "$content" variablen?
Siden jeg snakker om er www.danesdata.com/quotazione.php. Efter man har trykket på send burde den gå automatisk hen på en "takke side". (www.danesdata.com/quotazione-tak.php).

Følgende er "koden":

<?
if($action == "1") {
    mail("jlajer@hotmail.com", "Kommentar fra danesdata.com", "$content");

    header("Location: $PHP_SELF");
    exit;
}
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<style>
<!--

#slidemenubar, #slidemenubar2{
position:absolute;
left:-154px;
width:160px;
top:170px;
border:1.5px solid #000000;
background-color:#E7E3DB;
layer-background-color:#E7E3DB;
font:bold 12px Verdana;
line-height:20px;
}
-->
</style>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="design5.css">
<title>DanesData</title>
<script language="JavaScript1.2">

var ns4=document.layers?1:0
var ie4=document.all?1:0
var ns6=document.getElementById&&!document.all?1:0

if (ie4||ns6)
document.write('<div id="slidemenubar2" style="left:-150" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')
else
document.write('<layer id="slidemenubar" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')

var sitems=new Array()
var sitemlinks=new Array()

//extend or shorten this list
sitems[0]="Home"
sitems[1]="Profil"
sitems[2]="Billeder"
sitems[3]="Venner"
sitems[4]="Arbejde"
sitems[5]="Interesser"
sitems[6]="Tolkning"

sitemlinks[0]="/1.htm"
sitemlinks[1]="/profil.htm"
sitemlinks[2]="/billeder.htm"
sitemlinks[3]="/venner.htm"
sitemlinks[4]="/arbejde.htm"
sitemlinks[5]="/Interesser.htm"
sitemlinks[6]="/tolkning.htm"

//If you want the links to load in another frame/window, specify name of target (ie: target="_new")
var target=""

/////////////////////////////////////////////////////////*******************************

for (i=0;i<=sitems.length-1;i++)
document.write('<a href='+sitemlinks[i]+' target="'+target+'">'+sitems[i]+'</a><br>')

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (ns4)
setTimeout("window.onresize=regenerate",400)
}
window.onload=regenerate2
if (ie4||ns6){
document.write('</div>')
themenu=(ns6)? document.getElementById("slidemenubar2").style : document.all.slidemenubar2.style
rightboundary=0
leftboundary=-150
}
else{
document.write('</layer>')
themenu=document.layers.slidemenubar
rightboundary=150
leftboundary=10
}
function pull(){
if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
pullit=setInterval("pullengine()",50)
}
function draw(){
clearInterval(pullit)
drawit=setInterval("drawengine()",50)
}
function pullengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft<rightboundary)
themenu.pixelLeft+=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)<rightboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)+5
else if( ns4&&themenu.left<rightboundary)
themenu.left+=5
else if (window.pullit)
clearInterval(pullit)
}
function drawengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft>leftboundary)
themenu.pixelLeft-=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)>leftboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)-5
else if(ns4&&themenu.left>leftboundary)
themenu.left-=5
else if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
}
</script>

<title>DanesData</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<p align="center">
<br><br><br><br>
<table border="0" width="899" bgcolor="#D0D8E0" height="482">
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="61"></td>
    <td width="665" background="IMG_0388.jpg" style="border: 1px solid #000000" height="61">&nbsp;</td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="61"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
    <td width="665" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="395">&nbsp;
      <p>&nbsp;</p>
      <p>&nbsp;</td>
    <td width="665" style="border: 1px solid #000000" height="395" align="center" valign="top">
      <p align="center"><font size="1"><script type="text/javascript"><!-- Start

var days=new Array(8);
days[0]="Søndag";
days[1]="Mandag";
days[2]="Tirsdag";
days[3]="Onsdag";
days[4]="Torsdag";
days[5]="Fredag";
days[6]="Lørdag";

var months=new Array(13);
months[1]="januar";
months[2]="februar";
months[3]="marts";
months[4]="april";
months[5]="maj";
months[6]="juni";
months[7]="juli";
months[8]="august";
months[9]="september";
months[10]="oktober";
months[11]="november";
months[12]="december";
var time=new Date();
var lmonth=months[time.getMonth() + 1];
var lday=days[time.getDay()];
var date=time.getDate();
var year=time.getFullYear();
var hours=time.getHours();
var minutes=time.getMinutes();
var seconds=time.getSeconds();

document.write("<p>" + lday + " den ");
document.write(date + ". " + lmonth + " " + year);
document.write(" kl. " + hours + ":" + minutes + ":" + seconds + "</p>");

// Slut -->
</script></font>
      <hr align="center" width="100%" noShade SIZE="1" color="#000000">
      <form action="quotazione-tak.php" method="post">
      <input type="hidden" name="action" value="1">
      <table border="1" width="100%">
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">DATA RICHIESTA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">DITTA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"7></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">FILIALE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"8></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TELEFONO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"9></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span style="font-size: 12.0pt; font-family: Comic Sans MS; mso-fareast-font-family: Times New Roman; mso-bidi-font-family: Times New Roman; mso-ansi-language: IT; mso-fareast-language: IT; mso-bidi-language: AR-SA" lang="IT">FAX</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"10></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">CONTATTO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"11></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI TRASPORTO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2"><input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"12></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI CAMION</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"15></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">PARTENZA DA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"16></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">ARRIVO A</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"18></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MERCE PRONTA IL</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"39></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MERCE DA CONSEGNARE IL</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"38></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI MERCE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"37></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">QUANTITA’</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"36></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MISURE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"35></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">METRI CUBI</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"34></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">METRI LINEARI</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"33></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">PESO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"32></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">NOLO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"31></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">EXTRA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"30></font></td>
        </tr>
      </table>
      <p>
      <input type="submit" value=" Send ">
      </p>
      </form>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="395">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="31"></td>
    <td width="665" bgcolor="#D0D8E0" height="31" ></td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="31"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="37"></td>
    <td width="665" style="border: 1px solid #000000" background="bund.jpg" height="37">&nbsp;</td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="37"></td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>

Jeg har icq (62345275) hvis du skulle være nemmere/hurtigere at forklare.

På forhånd tak
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. november 2002 - 18:54 #1
Er magic qoutes slået til eller fra?

Lav en php side, med indholdet:

phpinfo();

skriv linket her, så skal jeg se om jeg kan se nogle fejl i opsætningen, eller den måde du bruger den på.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
13. november 2002 - 18:56 #2
nu fatter jeg ik ret meget af php

hvor skal phpinfo() indsættes?
hvad skal der være imellem ()?
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
13. november 2002 - 18:59 #3
Bare lav et side der hedder phpinfo.php og i den skriver du <?php echo phpinfo(); ?>
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
13. november 2002 - 19:00 #4
ok. ikke andet?
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. november 2002 - 19:00 #5
Så send linket til os...
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
13. november 2002 - 19:06 #6
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
13. november 2002 - 19:37 #7
har du/I fundet fejlen?
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. november 2002 - 11:41 #8
Prøv udskifte:

<?
if($action == "1") {
    mail("jlajer@hotmail.com", "Kommentar fra danesdata.com", "$content");

    header("Location: $PHP_SELF");
    exit;
}
?>

Med:

<?
if($_REQUEST["action"] == "1") {
    mail("jlajer@hotmail.com", "Kommentar fra danesdata.com", $_REQUEST["content"]);

    header("Location: $PHP_SELF");
    exit;
}
?>
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
14. november 2002 - 16:12 #9
jeg har desværre ikke modtaget nogen mail endnu. Men siden går korrekt ind på "takke-siden" efter man har trykke på send.
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. november 2002 - 22:01 #10
1)

Hvor er det lige du får content variablen fyldt ud? Sker det et sted i din uoverskuelige HTML kode?

2)

Du skulle meget gerne modtage mailen ligegyldigt om der er indhold eller ej. Er du sikker på at din server kan sende mails? Spørg jeres host om der skulle være problemer med det, man ved aldrig. Prøv med andre email adresser, det kan være hotmail har et flip...
Ellers ser det hele rigtigt ud.

PS: Hvis du vil have en fremtid inden for kodning, så hold din html og php kode synligt adsklit. Og lad være med at bruge Word til at lave HTML sider med... Hvis du skrev den der kode selv, ville det fylde 10% af det du har nu.

//C