Avatar billede lequet Nybegynder
13. november 2002 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XSLT giver fejl... Why?

Hey, jeg sidder og roder lidt med en "blog" (hader det ord, men det hedder det vel :), og har bestemt mig for at det skal foregå med XML og XSLT, bare for sjovs skyld :)

Nu er mit problem så, at så snart jeg tilføjer noget som helst XSL til projektet giver det fejl (det har det faktisk altid gjort uanset hvad jeg lavede), men XML delen kører helt fint alene (altså uden XSL)

Fejlen jeg får er følgende :

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

-------------------------------------------------------

Følgende koder blev ikke lukket: xsl:stylesheet. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen

Min XML fil ser sådan her ud i øjeblikket

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="blog.xsl" ?>

<blog>
    <message id="2">
        <date>13/11 2002</date>
        <title>Hello World...</title>
        <text>Hey I'm reborn</text>
    </message>

    <message id="1">
        <date>13/11 2002</date>
        <title>Hello Work...</title>
        <text>Hey I'm alive</text>
    </message>
</blog>

Og mit XSLT stylesheet ser således ud (er ret ny i dette, så det er sikkert en typisk begynderfejl jeg har begået :)

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">
<xsl:output method="html" />

    <xsl:template match="title">
        <h4><xsl:apply-templates select="message/title" /></h4>
    </xsl:template>

</xsl:stylesheet>
Avatar billede tmo Nybegynder
13. november 2002 - 17:25 #1
Hej

Virker fint hos mig(IE 6.0)

Har lavet xsl om til

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">
<xsl:output method="html" />
    <xsl:template match="blog">
    <h1><xsl:apply-templates select="message/date" /></h1>
        <h2><xsl:apply-templates select="message/title" /></h2>
    <h3><xsl:apply-templates select="message/text" /></h3>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede lequet Nybegynder
13. november 2002 - 17:52 #2
OK, det virker nu, så bare smid et svar :)

Lader til at den indbyggede "browser" i Homesite ikke kan klare XSLT, men sagtens XML, men nu virker det da om ikke andet :)
Avatar billede lequet Nybegynder
13. november 2002 - 18:12 #3
Så er det lykkedes at tranformere det til noget brugbart :) Du skulle vel ikke vide hvordan jeg nu sætter blog.xml ind i en HTML fil, så resultatet bliver vist som en del af siden?
Avatar billede tmo Nybegynder
13. november 2002 - 18:23 #4
Desværre, jeg er ikke så stiv i xml/xsl clientside
Avatar billede lequet Nybegynder
13. november 2002 - 18:30 #5
OK, går nok :)
Avatar billede tmo Nybegynder
13. november 2002 - 18:49 #6
her er et svar:-)
Avatar billede lequet Nybegynder
13. november 2002 - 18:51 #7
Takker :)