Avatar billede marcsn Nybegynder
13. november 2002 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

html tags i ekstern txt

Jeg er ved at arbejde på en hjemmeside i flash, hvor jeg skal have en del artikler. Da jeg ikke gider opdatere mine swf filer hver gang jeg skal opdatere hjemmesiden har jeg valgt at loade artiklerne ind i et dynamisk textfield fra eksterne txt filer.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få min html formatering i txt filerne til at virke i flash. Er der nogen her der ved hvordan jeg gør???

Jeg bruger følgende script til at indlæse en txt fil:

loadText = new loadVars();
loadText.load("article01.txt");
loadText.onLoad = function() {
    art_textfield.text = this.article;
};

mvh Marc

P.S. jeg bruger MX
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. november 2002 - 14:13 #1
Prøv at bruge en variabel i stedet for!

I properties for dit textfield skriver du i 'Var: dinvariabel'

Og koden ændre du til:

loadText = new loadVars();
loadText.load("article01.txt");
loadText.onLoad = function() {
    dinvariabel = this.article;
};

Så tror jeg det virker ;-)

/Alexander
Avatar billede marcsn Nybegynder
13. november 2002 - 14:46 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener???
Men det er nok min egen skyld - jeg skulle ha' givet lidt flere oplysninger.

Mit textfield har instance navnet 'art_textfield' og variablen er 'article'

så det ovenstående ville ikke hjælpe.

mvh Marc
Avatar billede marcsn Nybegynder
13. november 2002 - 14:48 #3
btw: jeg er ikke den store actionscript mester. Scriptet jeg bruger til at loade txt filerne med er blevet udlånt til mig.
Avatar billede marcsn Nybegynder
13. november 2002 - 15:18 #4
pinligt... Jeg rodede lige lidt rundt i mine gamle tuts - det viser sig at jeg selv havde svaret jeg skal bare gøre det på en lidt anden måde. Tak for ulejligheden ellers
Avatar billede alexander_j Nybegynder
14. november 2002 - 12:03 #5
Hvad mener du fejlen er, fortæl os det, så kan det være vi kan lære af det!
Avatar billede marcsn Nybegynder
14. november 2002 - 16:24 #6
Jeg aner ikke hvad fejlen var... ærlig talt. Jeg er som sagt ikke nogen actionscript wiz.

Men nu har jeg fået fat i et andet script, hvor jeg godt kan bruge html tags i min eksterne txt. Det vil sige at jeg ikke har lavet om på det nævnte script - jeg bruger bare et andet.

mvh marc
Avatar billede marcsn Nybegynder
14. november 2002 - 16:28 #7
... (fortsat) Jeg var lige lidt hurtig til at klikke udfør :)

Det script jeg bruger nu loader min txt ind i level 0 i min flashmovie, laver et loop mens det venter på at al teksten er blevet indlæst og loader ikke txt filen direkte ind i textfieldet som i det script jeg først brugte.
Jeg ved ikke hvad grunden er, men det får i hvert fald mine html tags til at virke. Modsat det første script.

mvh Marc