Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:19 Der er 25 kommentarer

Syntaksfejl i SQL-streng

Jeg har lavet følgende SQL-søgestreng.

Ultradev siger mig, at der er en syntaksfejl - kan nogen se hvor den er?

SELECT *
FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet
WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & reguest.form("search") &"
Avatar billede faetterguf Nybegynder
13. november 2002 - 12:20 #1
SELECT *
FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet
WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & re-->q<--uest.form("search") &"

Kan være fordi der skal stå request ikke reguest ...
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:21 #2
SELECT *
FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet
WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & reguest.form("search")

sådanne ?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:21 #3
hmm.... den så overså jeg vist :-)
Avatar billede faetterguf Nybegynder
13. november 2002 - 12:21 #4
ja, prøv det ..
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:24 #5
Tak for det, men den melder stadig fejl selvom jeg straver rigtigt.

Er den bygget forkert op?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:26 #6
har du prøvet dette:

SELECT *
FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet
WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & request.form("search")
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:26 #7
questis forslag afvises også
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:28 #8
prøv lige at give os hele linien, fra du definere din SQL
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:30 #9
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="../Connections/Conn.asp" -->
<%
Dim Recordset1__form
Recordset1__form = "%"
If (Request.Form("search")  <> "") Then
  Recordset1__form = Request.Form("search")
End If
%>
<%
rqsearch = request.QueryString("search")
Dim Recordset1
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_Conn_STRING
Recordset1.Source = "SELECT *  FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet  WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & request." + Replace(Recordset1__form, "'", "''") + "("search")"
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 1
Recordset1.Open()

Recordset1_numRows = 0
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
</body>
</html>
<%
Recordset1.Close()
Set Recordset1 = Nothing
%>
Avatar billede whatever Nybegynder
13. november 2002 - 12:30 #10
hvilken fejl får du?
Avatar billede faetterguf Nybegynder
13. november 2002 - 12:32 #11
fra netcoders ...

SELECT hvad FROM tabelnavn [WHERE ting='x'];

som jeg ser der skal der så være '' uden om alle værdier du har i din where clause ... er dog ikke sikker det gælder når det er andre database værdier ..
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:32 #12
Den siger, at der er en syntaksfejl i strengen i forspørgselsudtrykket....
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:33 #13
Recordset1.Source = "SELECT *  FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet  WHERE samPersonID = billeder.billedarkivID and samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and samPersonID =" & request.form("search")
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:34 #14
faetterguf>> gælder kun hvis det er yekst indhold, hvis det er tal værdier skal der ikke
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 12:39 #15
Stadig fejl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. november 2002 - 12:43 #16
request.form("search") er vel tom ?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 12:43 #17
så må jeg være dig svar skyldig.... umildbart kan jeg ikke lige se fejlen så :-(
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2002 - 12:47 #18
Prøv at angive tabel navn for kolonnen  samPersonID ,samkompetenceID, samGradboejningsID samt samPersonID

Recordset1.Source = "SELECT *  FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet  WHERE xxx.samPersonID = billeder.billedarkivID and xxx.samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and xxx.samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and xxx.samPersonID =" & request.form("search")
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 13:17 #19
det virker heller ikke
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 13:59 #20
Hvad siger i i stedet til dette?
Avatar billede kagoth Nybegynder
13. november 2002 - 13:59 #21
øhh altså dette

SELECT samPersonID, samAnciennitetsID, samKompetenceID, samGradboejningsID
FROM KompetencePersonSamlet
WHERE samPersonID = 'search'
Avatar billede faetterguf Nybegynder
13. november 2002 - 14:07 #22
prøv det kan aldrig skade ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2002 - 14:52 #23
hvis samPersonID er defineret som tekst så skal der ' omkring i SQL'en:

SQL = "SELECT *  FROM Anciennitet, billeder, Gradboejning, Kompetencedatabase, KompetencePersonSamlet  WHERE xxx.samPersonID = billeder.billedarkivID and xxx.samkompetenceID = kompetencedatabase.kompetenceID and xxx.samGradboejningsID = Gradboejning.GradboejningsID and xxx.samPersonID = '" & request.form("search") & "'"

PRøv at udskrive SQL sætningen for at se om Request.form("search") ikke er tom.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:11 #24
lukketid ?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
11. marts 2003 - 21:40 #25
Han har oprettet 4 spørgsmål, og ingen af dem er lukkede