Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 11:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

døde pixels

Hvis der ikke er døde pixels på en TFT skærm efter f.eks et år, hvor stor er chancen så for at de dukker op efter det ??
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. november 2002 - 11:31 #1
det burde de som sådan slet ikke! hvis de ikke er der når du får dem er det skida meget sjældent at det kommer, men det kommer selvfølgelig an på hvodan du behandler den!
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 11:34 #2
Jeg mener også at de ikke "bare lige" begynder at formere sig.
Men du bør nok lige holde ekstra øje med om der kommer flere. Hvis der er for mange, er det jo dækket af garantien (typisk) og de fleste skærme har 2-3 års fabriksgaranti.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 11:46 #3
ja, ok det var også min mening, men rart lige at få bekraftet. Men der skal jo typisk 3-5 pixels før det dækkes
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 11:52 #4
Nemlig... Og det skodder.
Det plejer også at være noget med 3-5 pixels inden for et bestemt and cm2.  :/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2002 - 11:58 #5
hvordan kan man se om man har en død pixel?

er det når der bare er en sort prik på eks. en ren blå skærm?

blaster => undskyld spammen ;o)
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 12:22 #6
farven er også tit lyserød/rød på sort bagrund. Eller andre farver, de er som regel lette at få øje på. Men brøv med en sort baggrund og så om der er nogle lyserød/røde prikker. Nogle gange kommer de først til syne efter skærem har været tændt et stykke tid.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 12:23 #7
Ja.. pixel fejl politikken skoder
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2002 - 12:58 #8
det er ikke lyserøde/røde prikker jeg har.. men 2 meget små storte prikker.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 14:05 #9
okay.. men jeg mener også de kan være sorte
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. november 2002 - 15:04 #10
blaster> en anden gang ville jeg nu egentlig godt have haft nogle point også, det er ligemeget nu, men jeg svarede jo sådan set det samme som venturer, jep, jeg lavede ikke noget svar fordi jeg ikke havde noget fakta om det, men når du så accepterer venturer, så burde du nok have ventet til jeg havde lagt et svar!
Bare så du ved det til næste gang, det er nemlig ikke så meget pointe, men mere at jeg syntes det er meget rart at kunne holde øje med hvilke spm jeg egentlig har svaret på!          c",)

Med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 15:14 #11
Ja jeg ville også give jer begge point, men det er lidt svært når du kun laver en kommentar, men lav et svar og du får 30 point, og ja, dit svar var lige så rigtigt. Det underede mig egentlig også lidt du ikke skrev det som et svar. Men lav lige et svar ik .. så får du point.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 15:15 #12
Hey vent, jeg sover du kan jo ikke lave et svar når jeg har lukket spørgsmålet. Hvordan skal jeg så give dig de point ??
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. november 2002 - 16:38 #13
blaster, det er ok, bare husk det til en anden gang! :-)

med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
13. november 2002 - 19:15 #14
jeg var udmærket klar over det, du havde også fået hvis du havde svaret i stedet for det kommentere ..