Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 00:29 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Soundblaster!

Hey hey ;)
Jeg sidder her med et Creative SB128 pci - og det er jo ikke fedt!
Jeg ville derfor gerne høre hvilke SoundBLASTERE I vil anbefale hvis jeg vil have ond lyd i lækker kvalitet?
Jeg skal bl.a bruge det til at \"overføre\" mine mp3\'s til <MiniDisc>... + til spil.

-> tnh
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. oktober 2000 - 00:44 #1
SoundBlaster Live! Platinum. Her får du optisk digital ind og udgang. Det kan nemt opgraderes og det lyder for fedt. Der er så lidt støj på et SoundBlaster Live! Har selv et. Du skal ikke købe det billige SoundBlaster Live! Value, da der her ikke er de digitale ud/ind-gange. Dog skal du lige kigge på prisen på sådan et. Det er temmeligt dyrt. Men hvis du har penge nok så skal du gå uden om SoundBlaster og købe et ISIS-kort, til en 4-5000 kr. SoundBlaster Live! Platinum koster omkring 2-3000. Men så får du også kvalitet for pengene. Du kan slutte et Surround Sound system til og for at gøre det ekstra vildt er der indebyggede noget de kalder Enviromental Audio. Der er en lang liste af spil hvor du kan bruge 3D lyd. Ellers kan du selv lave nye.

Nu kan det godt være at Platinum er lidt for dyrt, men spørg nede i forretningen. Du kommer ikke uden om et Live!-kort hvis du vil ha\' prof lyd til rimelige penge.
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 00:53 #2
Hvad med optiske udgange??  8)
Vil du ikke fortælle lidt mere om ISIS, hvad er det?

-> tnh

Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 01:31 #3
Jeg vil godt snakke lidt for en live player - det er identisk kvalitet med platinum men meget billigere fordi der ikke er et frontpanel med f.eks.  stor jack udgang.
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 01:32 #4
live player koster 5-800
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. oktober 2000 - 01:36 #5
SoundBlaster Live! Platinum info finder du på: http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=1&cate=2&prod=4&page=6

Jeg har aldrig selv brugt ISIS-kortet, men har en ven der arbejder med proff-lyd, og ham har jeg da kigget over skulderen. Alt hvad der er værd at vide om ISIS-kortet finder du nok på:http://au.guillemot.com/brand/gamme/son/msisis/isis4.html bemærk lige at det er en side i Australien, men det var svært at finde noget om det da ISIS ikke er mit speciale. Dog har jeg hørt det højt anbefalet!
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. oktober 2000 - 01:39 #6
Der er da ikke meget ved et lydkort uden digital ind/ud-gang. Player er billigere. Det er Value også. Det er Live! også, men faktum er at det fedeste helt klart er at have digitale ind/ud-gange. Er det egentligt nødvendigt med digital in/out?
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 01:54 #7
Yes yes, det er nødvendigt! Tro mig... Vi skal have ordentlig lyd her ;)
Nu har jeg snart brugt en bondegård på mit anlæg... nogenogtyvetusinde, mangler bare et fedt fjernsyn og noget ordentlig lyd til Puteren...

MEN forskellen på et Platinum og et player er?

ISIS lyder godt nok som om det sparker RØV!

-> tnh
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:01 #8
jeg kigger lige på min live player kasse

ud af bagindgangen er der
digital out jack (lille)
line in jack (lille)
microphone in jack (lille)
line out jack (lille)
rear out jack (lille)
joystick/midi conector

på kortet inde i computeren - altså internt er der

telephone answering device (tad) connector
CD audio connector
AUX connector
CD SPDF connector
audio extension (digital I/O connector)

(mener at den sidste bruges hvis man vil slutte panelet fra platinum kortet til
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:09 #9
>>denboj - OK!...
>>>Hermandsen - hvad med Platinum?

-> tnh
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. oktober 2000 - 02:11 #10
ISIS sparker røv, men det er nok bedst hvis du også redigerer lyd. Det er jo ikke meget ved at have det fedeste lydkort og så det ikke bruges fuldt ud. Mit SoundBlaster Live! er kanon. Det kostede 1400 i sin tid, hvilket var billigt for sådan en højkvalitetskort som Live!-lydkortet er. SoundBlaster Live! (og Platinum) har du mulighed for at lave surround sound til. Du kan købe de ledeste computer-højttalere, med Sub til 700-1400 kr. Så kan du fandeme høre dine spil, og være der selv.

Jeg tror dog stadigvæk ikke at det ville være økonomisk fornuftigt at investerer i et ISIS-kort. Det er altså mest til redigering, men så er det altså også på Studie-niveau. Der skal du se forskellen. Jeg klarer mig enormt godt med Live! også til redigering, men det er helt op til dig.
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:15 #11
Oki... tak for hjælpen begge 2!
Du har nok ret i, at ISIS nok er lige i
overkanten :)
I får sq 20 point hver for hjælpen... OK?

-> tnh
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:18 #12
jeg vil forøvrigt ikke anbefale at købe f.eks. creative eller logitech surround - de er alt for dyre i forhold til hvad man får for pengene.

3alternativer.

en af mine kamerater der laver musik på com. har købt en såkaldt boom blaster (gheto blaster med ekstremt fed lyd) som han har fyret til sit live player

en anden har fyret den til en mixerpult - det er sygt - icq lyde kommer f.eks. ud af com højtalere - mens winamp kører ud af stereo anlægget. Der er så også diverse keyboards og mic. tilsluttet mixeren så det hele går op i en højrere enhed - også live player.

ellers kan man bare køre den ud igennem stereo anlægget - eller måske tv surround systemet som su sikkert køber for en bondegård.

jeg har prøvet at få surround ud af com. og kvaliteten er simpelthen bedre på de andre måder
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:19 #13
takker - så kan jeg godt gå i seng *LOL*
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:24 #14
>>>> denboj... sov godt :)

Jeg kører al min lyd gennem min forstærker - ejer ikke en puterhøjttaler...
Har DTS med det hele og en lækker aktiv subwoofer
Det er lækker lyd ;!

Snakkes måske ved en anden god gang..?

-> tnh
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. oktober 2000 - 02:25 #15
tnh. Kom lige med en mail adresse så får du lige en pdf-fil om platinum.
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 02:27 #16
tnh@wanadoo.dk

thanks

-> tnh