Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:06 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Anvendelse af \'*.class\'

Hvilket formål har *.class-filer?
Hvilket program anvender man til *.class?
Hvor kan man finde kode til *.class?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:23 #1
*.class filer er java programmer.
Grunden til at de ikke hedder *.exe eller lign. er fordi de er platformsuafhængige og derfor ikke er rigtig \"maskinkode\", men derimod noget som Sun (der har lavet java) kalder for bytecode.

*.class filer eksekveres af en java virtual machine (JVM), dvs. et program der oversætter *.class filen til maskinkode samt stiller nogle grundlæggende klasser til rådighed. Når du på en hjemmeside ser en applet er det et javaprogram, som browserens (for det meste) indbyggede JVM eksekverer.

Kode til at lave *.class filer kan man finde mange steder, men det fedeste er jo nok selv at lave den ;-)
En af fordelene ved at skrive programmer i java er, at compileren (det program der laver dine tekst filer om til *.class) er gratis og kan hentes hos Sun.

Så hvis du skal til at gå i gang med noget programmering så er det mit råd at starte med java.

(-: el Gnu
Avatar billede nomiz Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:23 #2
.class filer er mange gange brugt som filnavnet for en mp3.. Så den må ligger på mp3udbydernes udbyderres servere..

En .class fil er også selve motoren i et javascript... Når du programmerer et script lægger dig sig et n lille fil, som så er en .class...

Lidt sløret forklaring, men jeg det er hvad jeg ved om det...
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:24 #3
Ok, men det bedste måde at lære på, er at se hvordan tingene er skruet sammen. Det kan man jo ikke med et kompileret program?
Avatar billede olebloch Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:35 #4
koden i class filer er ulæselig, derimod er kildekoden som er det dokument man laver inden man kompiler læseligt. Disse filer hedder *.java og kan hentes her http://www.sourcebank.com

Du skriver et program -> gemmer det som *.java, compilerer filen eks HelloWorld.java bliver til HelloWorld.class bytekodefilen som ikke er læselig for de fleste mennesker
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:37 #5
Den må du forklare...? \"for de fleste mennesker\"? 8o)
Avatar billede olebloch Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:38 #6
og lad os lige få pointeret at javascript har intet med java at gøre eller for den sags skyld mp3
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:39 #7
Den er jeg med på. Men \"de fleste mennesker\"?
Avatar billede olebloch Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:40 #8
nogle mennesker kan aflæse ren makinkode men det er vist temmeligt langhåret
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:41 #9
nomiz => *.class filer har INTET med JavaScript at gøre!!!!!!!
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:44 #10
Tak for hjælpen, Ole Bloch og el_gnu har begge fortjent 15 point 80)
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:45 #11
thnx!
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2000 - 23:47 #12
Sov godt :)
Avatar billede olebloch Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:47 #13
det var så lidt
:)
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 20:42 #14
Avatar billede el_gnu Nybegynder
29. oktober 2000 - 21:13 #15
nomiz => huh?