Avatar billede ostehamster Nybegynder
12. november 2002 - 22:48 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Sende mail fra PHP via smtp.mail.dk virker ikke :(

Hejsa

Jeg har en fil:
<?php
$header = "From: test@food4u.dk <test>\r\nReply-To: test@food4u.dk\r\nReturn-Path: test@food4u.dk";

mail("test@food4u.dk", "TEST", "TEST", $header);
?>

Når jeg "køre" den siger den:
Warning: Failed to Connect in f:\wwwroot\mail.php on line 4

Hvorfor?

I php.ini står der:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.mail.dk ; for Win32 only

; For Win32 only.
sendmail_from = test@food4u.dk ; for Win32 only

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

Jeg bruger også smtp.mail.dk i Outlook, og her virker det ganske perfekt.

Hvorfor?

MVH
Christoffer
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. november 2002 - 23:28 #1
Prøv at droppe headers i første omgang og se om det giver samme resultat!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. november 2002 - 23:29 #2
kan ikke se hvad der skulle være galt, da det ser rigtigt nok ud
Avatar billede binderup Nybegynder
13. november 2002 - 11:55 #3
Nu har du vel ikke en firewall kørende der forhindre PHP i at sende data ud på port 25?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. november 2002 - 15:28 #4
hvilken udbyder har du? det kræver jo at du har teledumnok for at kunne sende via deres server....
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. november 2002 - 15:41 #5
jo, men han bruger det i outlook også, så må det jo være rigtigt nok :-)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
13. november 2002 - 16:32 #6
Jeg har en firewall, og PHP har serverstatus. Desuden hjælper det heller ikke hvis jeg lukker den ned, virker stadig ikke.

Btw, hvorfor kan jeg ikke se dette spm?:
http://www.superko.dk/exp/hmmm.gif
Avatar billede binderup Nybegynder
13. november 2002 - 16:33 #7
svaret står faktisk i det billede du har sendt - der har været nogle diskfejl som har gjort at der er problemer med indlæg.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
13. november 2002 - 16:44 #8
he, det sgu smart, det havde jeg ikke lige set :)

Har lige snakket med Dansk Kabel TV, og de sagde at port 25 ikke var lukket på deres router, desuden har jeg en public ip, og her er den også død :(
Avatar billede ostehamster Nybegynder
13. november 2002 - 16:49 #9
Nu har jeg lige snakket med en eller anden .... hos TDC, og han sagde at smtp.mail.dk aldrig havde kunnet det :(
Avatar billede binderup Nybegynder
13. november 2002 - 17:12 #10
underligt - jeg har da før sendt mails via TDC's SMTP server (jeg har proaccess ADSL men med egen router)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. november 2002 - 23:14 #11
kiggede lige i min egen php.ini, der ser det sådan ud, og virker
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = pop3.mail.dk
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. november 2002 - 23:28 #12
Jeg bruger selv SMTP = smtp.mail.dk hvilket fungerer fint...
Avatar billede ostehamster Nybegynder
14. november 2002 - 10:04 #13
ztyxx > pop3.mail.dk, det er da til ingående post?

tipsen > jeg brugte det også så sent som for fire dage siden, men geninstallerede, via et image, så det præcis den samme installation, men det virker ikke
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. november 2002 - 14:56 #14
ostehamster> jeg bruger den til begge, efter TDC´s anvisninger da jeg skiftede til dem, jeg lurede også da jeg så den hed pop3, men hovedsagen er at det virker :-)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
14. november 2002 - 18:27 #15
ztyxx > det virker ikke her?
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. november 2002 - 18:32 #16
har i samme type abonnement?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. november 2002 - 22:54 #17
TDC ADSL 256/128
Avatar billede ostehamster Nybegynder
14. november 2002 - 23:23 #18
Jeg har noget DK Kabeltv, men alt køre over TDC, og som sagt, så virkede det sidste uge
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 00:02 #19
De kan vel sagtens have lavet noget om?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
15. november 2002 - 00:15 #20
synes bare stadig det wierd, han sagde jo hos tdc at de var lang tid siden
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 00:24 #21
Synes ikke umiddelbart at du skal stole på en TDC supportmedarbejder... (jeg taler af erfaring efter talrige dårlige oplevelser!)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
15. november 2002 - 00:29 #22
nja, sådan er de jo :)

jeg tror jeg må prøve at finde en smtp forwarder
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 02:23 #23
Kan du bruge smtp-serveren fra outlook?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
15. november 2002 - 02:24 #24
yes yes, det virker helt fint
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 10:18 #25
Det er altså meget mærkeligt...

Hvilken adresse sender du fra i Outlook og hvilken adresse bruger du som From: i php?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. november 2002 - 12:41 #26
Jeg har prøvet alle dem der virker i Outlook
Avatar billede pheobus_dk Nybegynder
17. november 2002 - 19:56 #27
Måske skulle du bare downloade en gratis smtp server
en smtp server bruger næsten ingen ram osv.!!!
Avatar billede pheobus_dk Nybegynder
17. november 2002 - 19:56 #28
eller evt. bruger mail.frip.dk det er både pop3 og smtp
Avatar billede ostehamster Nybegynder
28. november 2002 - 18:37 #29
Jeg tror jeg giver op, og køre Linux når jeg tester med email, det virker

Takker for hjælpen

Lukker