Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:06 Der er 22 kommentarer

Send-formular

Hej til alle Jer xperter!

Jeg har 2 spørgsmål:

1. jeg skal lave en formular på min hjemmeside som kan udfyldes, og så som skal sendes tilbage til mig når man har trykket på SEND. Siden kan ses på www.danesdata.com/quotazione.php

PHP koden er følgende:

<?
if($action == "post") {
    mail("jlajer@hotmail.com", "Kommentar fra danesdata.com", "$content");

    header("Location: $PHP_SELF");
    exit;
}
?>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<style>
<!--

#slidemenubar, #slidemenubar2{
position:absolute;
left:-154px;
width:160px;
top:170px;
border:1.5px solid #000000;
background-color:#E7E3DB;
layer-background-color:#E7E3DB;
font:bold 12px Verdana;
line-height:20px;
}
-->
</style>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="design5.css">
<title>DanesData</title>
<script language="JavaScript1.2">

var ns4=document.layers?1:0
var ie4=document.all?1:0
var ns6=document.getElementById&&!document.all?1:0

if (ie4||ns6)
document.write('<div id="slidemenubar2" style="left:-150" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')
else
document.write('<layer id="slidemenubar" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')

var sitems=new Array()
var sitemlinks=new Array()

//extend or shorten this list
sitems[0]="Home"
sitems[1]="Profil"
sitems[2]="Billeder"
sitems[3]="Venner"
sitems[4]="Arbejde"
sitems[5]="Interesser"
sitems[6]="Tolkning"

sitemlinks[0]="/1.htm"
sitemlinks[1]="/profil.htm"
sitemlinks[2]="/billeder.htm"
sitemlinks[3]="/venner.htm"
sitemlinks[4]="/arbejde.htm"
sitemlinks[5]="/Interesser.htm"
sitemlinks[6]="/tolkning.htm"

//If you want the links to load in another frame/window, specify name of target (ie: target="_new")
var target=""

/////////////////////////////////////////////////////////*******************************

for (i=0;i<=sitems.length-1;i++)
document.write('<a href='+sitemlinks[i]+' target="'+target+'">'+sitems[i]+'</a><br>')

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (ns4)
setTimeout("window.onresize=regenerate",400)
}
window.onload=regenerate2
if (ie4||ns6){
document.write('</div>')
themenu=(ns6)? document.getElementById("slidemenubar2").style : document.all.slidemenubar2.style
rightboundary=0
leftboundary=-150
}
else{
document.write('</layer>')
themenu=document.layers.slidemenubar
rightboundary=150
leftboundary=10
}
function pull(){
if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
pullit=setInterval("pullengine()",50)
}
function draw(){
clearInterval(pullit)
drawit=setInterval("drawengine()",50)
}
function pullengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft<rightboundary)
themenu.pixelLeft+=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)<rightboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)+5
else if( ns4&&themenu.left<rightboundary)
themenu.left+=5
else if (window.pullit)
clearInterval(pullit)
}
function drawengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft>leftboundary)
themenu.pixelLeft-=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)>leftboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)-5
else if(ns4&&themenu.left>leftboundary)
themenu.left-=5
else if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
}
</script>

<title>DanesData</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<p align="center">
<br><br><br><br>
<table border="0" width="899" bgcolor="#D0D8E0" height="482">
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="61"></td>
    <td width="665" background="IMG_0388.jpg" style="border: 1px solid #000000" height="61">&nbsp;</td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="61"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
    <td width="665" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="33"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="395">&nbsp;
      <p>&nbsp;</p>
      <p>&nbsp;</td>
    <td width="665" style="border: 1px solid #000000" height="395" align="center" valign="top">
      <p align="center"><font size="1"><script type="text/javascript"><!-- Start

var days=new Array(8);
days[0]="Søndag";
days[1]="Mandag";
days[2]="Tirsdag";
days[3]="Onsdag";
days[4]="Torsdag";
days[5]="Fredag";
days[6]="Lørdag";

var months=new Array(13);
months[1]="januar";
months[2]="februar";
months[3]="marts";
months[4]="april";
months[5]="maj";
months[6]="juni";
months[7]="juli";
months[8]="august";
months[9]="september";
months[10]="oktober";
months[11]="november";
months[12]="december";
var time=new Date();
var lmonth=months[time.getMonth() + 1];
var lday=days[time.getDay()];
var date=time.getDate();
var year=time.getFullYear();
var hours=time.getHours();
var minutes=time.getMinutes();
var seconds=time.getSeconds();

document.write("<p>" + lday + " den ");
document.write(date + ". " + lmonth + " " + year);
document.write(" kl. " + hours + ":" + minutes + ":" + seconds + "</p>");

// Slut -->
</script></font>
      <hr align="center" width="100%" noShade SIZE="1" color="#000000">
      <form action="quotazione-tak.htm" method="post">
      <input type="hidden" name="action" value="1">
      <table border="1" width="100%">
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">DATA RICHIESTA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">DITTA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"7></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">FILIALE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"8></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TELEFONO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"9></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span style="font-size: 12.0pt; font-family: Comic Sans MS; mso-fareast-font-family: Times New Roman; mso-bidi-font-family: Times New Roman; mso-ansi-language: IT; mso-fareast-language: IT; mso-bidi-language: AR-SA" lang="IT">FAX</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"10></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">CONTATTO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"11></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI TRASPORTO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2"><input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"12></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI CAMION</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"15></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">PARTENZA DA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"16></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">ARRIVO A</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"18></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MERCE PRONTA IL</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"39></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MERCE DA CONSEGNARE IL</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"38></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">TIPO DI MERCE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"37></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">QUANTITA’</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"36></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">MISURE</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"35></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">METRI CUBI</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"34></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">METRI LINEARI</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"33></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">PESO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"32></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">NOLO</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"31></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%"><b><span lang="IT" style="font-size:12.0pt;font-family:
&quot;Comic Sans MS&quot;;mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;;mso-bidi-font-family:
&quot;Times New Roman&quot;;mso-ansi-language:IT;mso-fareast-language:IT;mso-bidi-language:
AR-SA">EXTRA</span></b></td>
          <td width="50%"><font face="Arial" size="2">
<input style="MARGIN-LEFT: 0px" tabIndex="1" size=44 value="Skal udfyldes"  name="Efternavn"30></font></td>
        </tr>
      </table>
      <p>
      <input type="submit" value=" Send ">
      </p>
      </form>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="395">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="31"></td>
    <td width="665" bgcolor="#D0D8E0" height="31" ></td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="31"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="94" bgcolor="#D0D8E0" height="37"></td>
    <td width="665" style="border: 1px solid #000000" background="bund.jpg" height="37">&nbsp;</td>
    <td width="120" bgcolor="#D0D8E0" height="37"></td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>

HVORFOR MODTAGER JEG INGEN MAIL EFTER MAN HAR TRYKKET PÅ SEND?

2. Efter at man har trykket på send, burde man komme hen til en takke side (quotazione-tak.htm - adressen er www.danesdata.com/quotazione-tak.htm) men der kommer en side frem hvor der står:

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /quotazione-tak.htm.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.22 Server at www.danesdata.com Port 80

Hvad er problemet?

Tak

P.S. For rigtig besvarelse får man alle points. For 1 rigtig svar for man ½delen.

P.S. Jeg har icq hvis det skulle være hurtigere og nemmere (62345275)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:17 #1
Det skal nok være en .php-fil
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:18 #2
ja, men det hjælper mig ikke så meget :)

har du en idé?
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:19 #3
nåååå du mener at filen skal være en .php ok jeg prøver lige
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:22 #4
det hjalp. MEN den første gang jeg trykker på send så kommer formular siden op igen. anden gang jeg trykker på SEND så kommer "takke" siden op....
HJÆÆÆLP jeg er ved at blive skør!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:24 #5
Det er bare din lokale kopi af siden. Det sker ikke igen
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:27 #6
erik: gider du at prøve?

www.danesdata.com/quotazione.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:32 #7
ik' hos mig. Jeg får en høflig italiensk "tak" med det samme.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:36 #8
ok. cool

hvad med det første spørgsmål?
det angående hvorfor jeg ikke modtager nogen mail?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:38 #9
Din kode til at sende står tilsyneladende på din
formularside - ikke din -tak side
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:41 #10
SKAL den ikke stå på min formular side? det er da den der skal sendes til mig....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:46 #11
Når du trykke på knappen udføres din -tak side. Ikke din
formular side
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 22:52 #12
virker ikke....
har indsat SEND KODEN på "takke" siden....
men intet
jeg modtager ingen mail
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 22:54 #13
Måske du skulle skrive

if($action == "1") {
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 23:03 #14
ok....
nu ligner det noget

første gang jeg prøvede, så modtog jeg en mail, fra apache, men den var TOM! :(

kunne du evt. prøve at udfylde noget og så trykke på send? :)

tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 23:05 #15
Den er sikker tom. Du har jo ingenting i din $content-variabel.
Og du har helelr ikke sat en afsender på. Læs lige
www.php.mail/mail
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 23:06 #16
www.php.net/mail  ....hovsa
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 23:12 #17
jeg må indrømme at jeg er ved vikle mig ud der hvor jeg ikke kan bunde! *S*

har prøvet at læse det link igennem. Men det var ik fordi jeg fattede ret meget.

Du skriver noget om $content-variabel. hvad skal den indeholde for at kunne se hvad vedkommende har skrevet/udfyldt i skemaet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 23:14 #18
Den skal jo bestå af de felter du har defineret i din <form>
Glem bare afsenderen - det er ikke så vigtigt.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 23:18 #19
hvis du ikke har noget at lave lige nu, gider du ikke at indsætte formularen dér hvor dan skal være i koderne for at den bliver sendt til min mail adresse? *S* så er du nemlig en gutter mand ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 23:20 #20
Nej, det har jeg ikke tid til. Du skal bare afvise mit svar
og gemme pointene til én der har tid til at hjælpe dig helt igennem.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
12. november 2002 - 23:22 #21
vil gerne give dig 15 points for hjælpen. hvordan gør jeg det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2002 - 23:29 #22
Afvis venligst mit svar