Avatar billede prebenged Nybegynder
12. november 2002 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugergenkendelse

Heysa,

Vi står og skal lave en proxyserver, som gerne skulle kunne skældne brugere.
For folk skal slippe for at logge på hver gang, tænkte vi, om det ikke var muligt at få tilsendt brugernavnet på personen der er logget på computeren, igennem browseren?

Preben
Avatar billede jeden Nybegynder
12. november 2002 - 12:45 #1
Mener du ved hjælp af cookies?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 12:49 #2
Via PHP kan du hive noget ud med : $REMOTE_USER

Er det sådan i den stil du vil have det?
Avatar billede prebenged Nybegynder
12. november 2002 - 13:09 #3
Det jeg vil have, er den info der står nede når man trykker på start i windows. Der står der f.eks. "Logud Preben". Så vil jeg via en browser finde ud af at der står logud.
Kan man det i PHP?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 15:15 #4
Nej, og heller ikke i JavaScript (signed scripts kan muligvis godt). Men muligvis med ActiveX.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 15:15 #5
Det skulle jeg mene, men du skal nok spørge i PHP jeg har ikke helt tjeck på hvordan det funker....
Avatar billede prebenged Nybegynder
12. november 2002 - 15:59 #6
Ok, takker, så fyrer jeg den videre derover til :)